Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Vår bhg skal ha id fest og det står at de kan få henna maling på morran på hendene, er det bare for jentene eller er det for guttene også? Jeg vil ikke at min sønn skal få det, siden denne malingen sitter i mange dager! Hadde dere latt deres sønn blitt malt hvis dere ikke hadde vært muslimer, jeg vet egentlig lite om ID, men tror da at det er slags muslimsk fest.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Å så gøy!! men om du ikke vil at han skal males, slipper han nok det. Og ID er festen for å feire at fasten er over. Mye mat og kos, som vår julaften.
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Ville ikke latt mine barn få det. Har sett bilder fra folk som har reagert allergisk på det, og det så ut som store brannsår. Men det har ingenting med religion å gjøre:o)
Gjest ->>- Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, gutta kunne godt fått hennamaling på hendene om de hadde lyst til det. Det er ikke akkurat forbeholdt muslimer eller spesielle kjønn. Så hyggelig at barnehagen markerer id også, sånn siden de fleste gjør noe ut av jul og påske. (Id er avslutningen på ramadan, fastemåneden - og stor festivitas).
ettie Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Kjempeflott intativ av barnehagen!!! Selfølgelig skulle han fått maling! Tenk sp kjedelig å være den eneste som ikke får? Og så artig det er å lære om en annen kultur og relgion en vår egen! Aldrivg hørt om følk som har reagert på det. Og regner jo med at bhg bruker "mild" maling
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 kansje han føler seg uttafor om han ikke får lov? si at du vil han bare skal ha litt. og ikke så mye som de har tenkt el noe sånt. kansje de bare bruker noe annet enn hennamaling. men du som er mora. i min b-hage. er ei mor som ikke liker at nissen kommer fordi hennes barn vet at han ikke fins og vi skal ikke si til hennes barn at nissen er ekte. så slik er det. alt skal respekterast av personalet.
Lille søtnos Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Fint at barnehagen gjør slikt. Om du ikke synes det er fint på gutten din kan du sikkert be om at de hopper over ham, men jeg ville nok latt ham bestemme det selv slik at han ikke føler seg utenfor hvis alle andre driver med det. Henna farge kan også brukes til å farge hår, så jeg vil tro at noen kan reagere allergisk på det, men at det hører nok til sjeldenhetene.
silhah og emilie Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 oi for en fantastisk ting å gjøre:) hadde latt emilie fått hvis hun ville ha hatt.. man kan ikke vite om de er allergiske, og er han det så vet du det til siden
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, jeg sitter å tenker på det at tenk om han føler seg utenfor, når de andre blir malt på og ikke han, men han aner jo ikke hva det er og at den sitter i flere dager, for meg blir det likså greit å tegne henda hans med penn og gå blandt folk med det, dumt at den malingen sitter i flere dager, aner ikke hva jeg skal gjøre, skal tenke på det...
Gjest ->>- Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Kan du ikke bare be dem male med vanlig ansiktsmaling/karnevalsmaling på ham i stedet? De fleste barnehager har no' slikt liggende.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2007 Skal de males inni håndflaten eller utenpå? Hvis det bare er inni håndflaten, så er det forsåvidt greit!
Kjel-Tring Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Vi feirer også ID-fest i bhg,kjempekjekt!Men vi maler ikke hendene,men som ei over sier,foreslå heller at de bruker ansiktsmaling,istedenfor henna,mange som reagerer allergisk på det.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Kjempefint initiativ! Men henna er sterkt allergifremkallende, så jeg hadde aldri tillatt et barn under 18 å få det. Men hør med dem, kan være juks (ikke ekte henna), og da går det jo greit. Men altså ekte henna er noe av det mest allergifremkallende man kan få tak i. Dvs at det er ikke sikkert den som tar hennatattoo reagerer der og da, men allergien kan slå ut etter mange år, og da i form av allergi mot tilsettningsstoffer i feks shampoo, fuktighetskrem, såpe, hårfarge, vaskemidler, salo, og E-stoffer generellt. Så jeg ville tatt en prat med personalet, om de har tenkt til å bruke ekte henna, og om de i såfall er klar over faren.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 Eid er jo kjempestas da!! Har selv hatt masse henna både på hender og føtter og på skulder, overarm og ankel, og har aldri hatt noen allergisk reaksjon på det. Mine små nieser har hatt det fra de bare var et par år gamle. Så lenge det er ren henna så skal det ikke være noe problem. Sitter vanligvis i 2 uker, kommer litt an på hvor lenge man lar det sitte før man vasker av hennaen igjen. Synes forøvrig det er veldig fint at barnehagen markerer eid-dagene:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 Nå er det jo ekte henne som ikke er allergifremkallende da... er henna tilsatt diverse stoffer som ofte er det som fremkaller allergiske reaksjoner. Er helt vanlig at småbarn får henna i de landene som pynter seg med henna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå