FrkGull Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Det er under 3 mnd til termin, og jeg bør få sendt av gårde permisjonspapirene til NAV snart. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for 100% el 80%! Dilemmaet er at jeg ikke har fast jobb etter permisjonen. Jeg sa opp min faste jobb rett før jeg ble gravid, men har hatt et vikariet slik at jeg har alle rettigheter og vil få "full" lønn under permisjonen. Vet om flere som har valg 100% for så å melde seg arbedisledig etter de 44 ukene, men tør jeg gjøre det? VIl jo være hjemme lengst mulig, og om NAV da finner jobb til meg etter kort tid må jeg ut... Noen flere her, gjerne i samme situasjon, som kanskje kan hjelpe meg litt på veg? På forhånd takk!
millymolly&mini Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Kan kanskje prøve meg. Jeg har sett regnestykker her inne på 100 % eller 80 % lønn, og da kommer 100 % prosent lønn best ut, altså 10 mnd permisjon. Du kan melde deg arbeidsledig etterpå. Så pengemessig er det mest gunstig med 10 mnd permisjon, selv om du får bare litt over 60 % av årsinntekt for 2007 for de mnd du ikke har jobb. NAV kommer ikke til å innkalle deg til samtale før etter tre mnd etter du har meldt deg arbeidsledig. Da hører de hvordan det går med deg. Hva du har gjort, søkt osv. Det hele kommer an på etterspørsel etter din arbeidskraft. Om det er mange ledige stillinger osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå