Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg sitter og klør meg i hodet over disse pokkers papirene. Har massevis av spørsmål kjenner jeg, så er det sånn at man helst bør ta det med en kyndig person? Hvordan er det med ferie og sånn f.eks. Huff...... Og hvilke papirer skal man fylle ut sammen med arbeidsgiver, for det er noen av de og, er det ikke? Jeg kjenner at jeg ikke er sånn papir-dame. Skjemaer er noe herk. Kjenner at dette er det eneste som truer min drøm om å få fem barn...tenk å skulle sitte med dette fire ganger til.. Offa... *pusterdyptoggjøretnyttforsøk*
Pockahontas Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hehe, ja det er noe dritt... Jeg er selvstendig næringsdrivende og har ekstra papirutfylling på toppen av det hele...Er du også selvstendig forresten? Har bestilt time på Trygdekontoret jeg, så får jeg hjelp til utfylling og div spørsmål :-)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Er ikke noe særlig de papirene nei.. klør meg i hodet selv jeg..Skjemaet om krav om ytelse ved fødsel og adopsjon skal du fylle ut selv. skjemaet om inntekts og skatteoplysninger for arbeidstaker skal arbeidsgiver fylle ut, men du kan jo fylle inn navn og fødselsnr, slik at han vet at det er ditt skjema (hvis det er mange på jobb til deg)..Det står jo veiledning, men det skjønner jeg lite av- og jeg jobber i den offentlige!!! Feks ferie; hva skjer med ferien din som er opptjent i år, som du skulle tatt neste sommer- men da er du i permisjon, skal den legges til permisjonstida, eller mister du de ukene??? Og når far skal ha foreldrepenger som ikke er fedrekvote- går det av din kvote det da?? Jeg tror jeg skal be noen på Nav om hjelp til utfyllingen jeg, så er jeg sikker på at det blir riktig..Jammen ikke enkelt å bli klok på dette du.. Ta en kopi av skjemaet før du sender det fra deg, da har du alt til nestemann kommer, så er det bare å endre datoer og evt inntekt;-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Det var jaggu en god ide med kopi før jeg sender det fra meg! Det skal jeg jammen gjøre Tror jeg skal bestille meg en time hos nav jeg også, hvis ikke blir dette bare rot. Hehh.. Men tuuuuusen hjertelig for hjelp
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er heldigvis ikke selvstendig næringsdrivende nei. Men du har min dypeste sympati dersom det medfører at du må fylle ut enda flere skjema!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå