karro Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Kan for eksempel jeg ta 20 uker permisjon, så tar far 2, jeg noen tiil og han resten på slutten???
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Det heter seg at fars permisjon skal tas direkte etter at mors permisjon er slutt. Men de seks ukene han har kan han dele opp men jeg er ikke sikker på om du kan dele opp din...... I såfall så må du søke om det til NAV.
*Lenn* :-)) Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Fars permisjon trenger ikke taes rett etter din. Den trenger heller ikke taes sammenhengende. Vi har akkurat vært på NAV og fått full info om dette. Far må ta ukene sine i løpet av 3 år. Han kan dele opp alt og bestemme om han vil ha sammenhengende uker eller ta en og en dag Han trenger heller ikke bestemme seg hvordan han vil gjøre det før du nesten er ferdig med permisjonen din Bra ordning for vår del, da sambo har en jobb der han ikke har mulighet til å være borte lenge av gangen Han skal ta litt her og litt der over 3 år.
yvve73 Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Forrige gang vi fikk barn, tok far sin permisjon da jeg tok ut min ferie. Da var vi hjemme sammen. Jeg fødte i januar, og dette gjorde vi da i juli/august samme året. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det denne gangen, men man kan jo uansett ikke overføre mer enn 2 uker ferie til neste år( 2009), så vi ender vel opp med noe av det samme opplegget denne gangen.
2 små orkaner Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Pappas 6 uker behøver ikke taes sammenhengende. Hos oss tok pappa 2 uker om sommeren (da jeg hadde ferie) og de resterende pappa-permdage tok han ut som enkeltdager.
yvve73 Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Det jeg synes var litt rart, er at når min permisjon er ferdig kan jeg ikke ha ulønnet permisjon samtidig med at far tar ut permisjon. At jeg ikke jobber burde da ikke ha noe å si, så lenge "opptjeningen" av permisjonen er grei???? Vi får barn i mars, og vet jo at det kan være vanskelig å få barnehageplass på den tiden av året. Da kunne jeg tenkt meg å ta ulønnet permisjon frem til høsten, men det går ikke nei......Ble litt skuffet da jeg leste det.
mto2 Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Ta det opp med saksbehandler i NAV. Kan hende der er eit smutthol med at du t.d. tek ferie frå jobben, og ulønna permisjon når du eigentleg ville hatt ferie. Skjønner?? Trur det er mogleg å finne ei løysing.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Vi gjorde det sånn at mannen min tok pappaperm hver fredag i lang tid. Da fikk vi en lang og fin helg sammen. Jeg jobbet ikke da, har ikke hørt noe om at det var noe problem...Mannen min kan ikke være borte fra jobben 4 uker som det var da (hun kom 2 dager før det ble 6 uker...). Han ringte NAV og de mente det var helt greit å ta en dag i uken over lengre tid i stedenfor sammenhengende. Selv syns jeg at jeg får "Goddagmann økseskaft" svar fra NAV hver gang jeg er i kontakt med dem. Kan de aldri svare på det en spør om??? Men prøv å ringe. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå