Gå til innhold

Virker dette som en bra søknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til det som står her følger søknaden standard mal for søknader. Dvs. Med min adresse, bedriftens navn, adresse+++

Hva bør jeg eventuelt fjerne/legge til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og her er søknaden:

Med henvisning til annonse på Finn.no, søker jeg stilling som kundebehandler.

Fra dagligvarebransjen er jeg vant med en hektisk, utfordrende hverdag der det stadig er behov for omstillinger. I møte med kunder og kollegaer er det min erfaring at det er nødvendig å være imøtekommende, kunnskapsrik og serviceinnstilt.

Min evne til å tilegne meg ny kunnskap raskt, og å være endringsvillig, har vært viktige egenskaper i arbeidslivet.

Ledere og ansatte vil beskrive meg som pliktoppfyllende, strukturert og nøyaktig. Mitt fokus er en jobb med nye utfordringer i et godt miljø.

Jeg har avsluttet tidligere arbeidsforhold og er klar for å begynne i ny stilling etter avtale.

Ta gjerne kontakt for spørsmål.

Vedlagt CV.

Skrevet

Ja, synes det var en bra søknad.

Du burde kanskje beskrive litt mere konkret hva dine arbeidsoppgaver i tidligere arbeidsforhold har vært.

Av småting burde du skrive "vennlig hilsen.....", samt "hvis ønskelig kan referanser oppgis".

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Vennlig hilsen og alt slikt er med... Arbeidsoppgaver i tidl. arb.forh. er grundig forklart i cv, der er også "referanser kan oppgis..." med.

Skrevet

Thiiiiiiii, håper jeg ikke tenker på deg Dr. under evt. intervju. Du skjønner det at når jeg tenker på deg begynner jeg alltid å rødme, blir nervøs og så fniser jeg så fælt:-)) Jeg liker ikke den virkningen du har på meg altså (Thiiiiiii).

Skrevet

Nei, huff (thiiiiii...) det tør jeg ikke tenke på en gang. RØDMER

Skrevet

Takk for det. Du er god på bunn du Dr. Thiiiii!

Skrevet

hei jeg syntes søknadden ser grei ut. hvis du sender med atester skriv nederst at du legger med X antall vedlegg. referanser kan også oppgis i en cv mebn om du ønsker at de skal danne seg et bilde av deg i et eventuelt jobbintervju først ville jeg skrevet at referanser ( ateater) tas med til jobbintervju.

husk at referanser bør være noen som har jobbet med deg, gjærne i lederstilling. og ikke for lenge siden dere arbeidet sammen. og helst mer enn en man spør gjærne etter 3 referanser.

du finner mange gode tips her: www.jobbklubb.no

Skrevet

Takk for innspill. Det står i cv at referanser oppgis ved forespørsel. Synes det er greit at eventuell arb.giver møter meg først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...