Endelig ny spire i magen Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Etter vi kom hjem fra Amsterdam, har det virket som det har blitt mindre melk. Jeg fikk jo bare tid til å pumpe ca 2 /3ganger. pr dag. Det kom greit med melk ut. Men etter vi kom hjem virker det som det kommer mindre. Benedicte blir nok litt irritert og derfor biter hun meg i puppen. Det kommer minimalt ut når jeg pumper meg nå.... I natt måtte vi ty til flaske for hun var urolig, etter 140 ml sloknet hun som en stein Kjenner jeg er litt trist og lei meg nå.......... Ja ja hun tar ihvertfall flaske igjen, er jo en liten trøst det.... Ellers hadde vi det supert på ferie. Benedicte hadde vært en engel hos bestemor.
Tussi og Maja Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Så kjedelig hvis du har fått mindre melk da.. Skjønner godt at du er litt lei deg.. Det er liksom så lettvint med puppen. Men det kan jo hende det tar seg opp nå når Benedicte suger i vei flere ganger om dag. Kanskje lurt å pumpe litt innimellom også? Ellers har hun jo fått mm lenge, så det er jo ikke noe problem med flaske heller. Uansett; lykke til! Så fint dere hadde en fin tur og at Benedicte hadde det fint hos bestemor:-)
Millapril Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Huff, ja det er ikke så lett med denne melken. Skjønner at det er litt vemodig. Heldigvis finnes det gode erstatninger, selv om det er så enkelt med puppen, da. Flaks at hun er flink til å ta flaske, så ikke det blir et problem. Håper dere hadde det fint i Amsterdam og fikk god tid til å være kjærester! Det er jo en flott by med mye å se!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Hei, Ja velkommen tilbake og håper dere har hatt en super duper tur uten baby på slep. Kan tenke meg det er litt rart å ikke ha så mye melk lenger. Men det kan jo godt være det tar seg opp igjen snart. Kanskje hun bare er litt snurt for dere har vært så lenge borte. Ei i barselgruppa har akkurat sluttet og han er 8 måneder. Etter at han begynte med fast føde så ville han ikke ha puppen lenger. Så pumpet hun og gav på flaske. Men nå er det tomt for melk og han får bare erstatning. Hun sa at hun var lei seg ett par-tre dager og så gikk det over. For hun følte seg så mye friere. Sønnen hennes ville absolutt ikke ta flaske før nå og først neste uke skal hun ut en hel kveld på åtte måneder. Lykke til!
Bellen^2 Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Hei og velkommen hjem etter flott kjærlighetsferie! Lite melk her om dagen også:/ Jeg synes også det er leit, hadde håp om å amme lenger og er ikke mentalt forberedt på at den delen av barselperioden kanskje er over enda. Sebastian tar pupp om morgenen, utover det er jeg heldig om jeg får ammet han en gang til i løpet av dagen. Pumper jeg meg på kvelden etter mange mange timer uten amming er jeg heldig om jeg får ut 50 ml. Jeg spurte en helsesøster som var i den åpne barnehagen i dag, og hun mente at han nok var i ferd med å avslutte ammingen. Hun anbefalte meg å fortsette å amme når han ville ha og la han bestemme. Så får jeg heller kose meg med stunden vi har under morgenpuppen, så lenge det varer, og heller supplere med litt mme.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Velkommen tilbake, fint å høre at dere hadde en super tur :-) Jeg vet jo ikke så mye om amming, men jeg vet hvor trist det kan være å innse at man ikke får ammet sin baby selv om man vil aldri så mye. Men som flere har sagt så er jo flaske et bra alternativ, du har ammet i mange måneder og gitt datteren din en flott start på livet. Men det kan jo fortsatt ta seg opp! Lykke til :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Håper dere hadde en fantastisk tur. Må ha vært utrolig deilig. Og så bra at Benedicte koste seg hos bestemor :-) Kan godt hende melken tar seg opp litt etterhvert. Forstår godt at du er litt trist jeg, men du har dog klart å amme kjempelenge og det er jo super bra. Og flaske er heller ingen dårlig erstatning om melken ikke tar seg opp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå