Gå til innhold

Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter ei lita jente, har gutt fra før. Og vi gleder oss masse. Men i går kveld sa mannen min noe som fikk meg til å bli litt skuffet. Han sa at siden det er ei jente i magen min denne gang, så ville han at eg skal stå for stellingen av henne. Det var aldri noe tema da guttungen var baby. Han vil rett og slett ikke stelle, bade henne i det hele tatt. Eg reagerte med skuffelse og sa at da kunne eg like godt være alenemor. Men senere har eg tenkt meg om og lurt på. Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes ikke eg heller, ble litt bekymret.

Skrevet

synes det var veldig rart jeg... skulle liksom ikke du stelle guttebabyen da eller?

jeg har snakket mye om stell med mannen min fordi han er tyrkisk og det er vel ikke helt naturlig fra kulturen der nede å ta så stor del av stell i det hele tatt! Men han er kjempe positiv og gleder seg til å skifte bleier. Han har jo en lillesøster som er en del attpåklatt, og stella henne masse da han var 14-16år.

men folk er jo forskjellige. kanskje han bare er litt "redd" usikker på en måte..?

Skrevet

nei det er ikke normalt.

her har sambo stelt og styrt med jentene,

og det gjør han med nesten og samma hva det er.

Skrevet

Ikke normalt nei..

KJenner mannfolk som har hatt vensker med dette i starten.. SOm min far, og min bror da jeg fikk vesla.. men det gikk seg til..

Nå etter at jeg øg søstera mi har fått til sammen 2 jenter og 1 gutt har begge blitt drevne bleiebyttere. uansett kjønn. :)

Skrevet

Bra. Så da kan det være at det går over da, og at eg ikke skal gjøre så mye nr. av det. Håper det iallefall:)

Skrevet

Tanta mi haddd et problemet for 13 år siden når jenta dems ble født. Mannen grua seg veldig til å skifte på henne og bade henne. Det viste seg at han var redd for å gjøre feil med vask av kjønnsorganene og han var redd for å røre henne på private steder unødvendig slik at det kunne ses på som overgrep.

De løste det med at de tok flere stell sammen hver dag til han ble trygg på å gjøre det alene.

I dagens samfunn hvor det er mye fokus på incest og seksuelle overgrep er det kanskje ikke så rart at menn kan bli ekstra redde for å gjøre feil. Ikke misforstå. Jeg synes det er helt supert at det er mye fokus på slikt. :)

Det hører med til historien at mannen til tante og datra har hatt verdens beste far datter forhold hele veien! :)

Skrevet

Skjønner godt at mannfolka blir litt redde jeg!!

Har snakket masse med min samboer om dette og fortalt han om vaskinga nedentil og hva som skjer vis de ikke blir vaska skikkelig,for nå har det seg slik at driten skal inn i alle kroker!!!!

Huffamei,skjønner de godt jeg.....var ikke så varm i trøya selv da jeg begynte og jobbe i barnehage...

Tror det er viktig og prate litt om dette underveis!!

Det finnes jo bøker om barnestell som han kan lese..der står det jo litt mere detaljert hvordan vaske et spedbarn!!Kanskje han heller kunne tenke seg og lese seg til det i stedet for å få leksjoner av deg....

Skrevet

Jeg skjønner han så forbasket godt. Slik samfunnet har utviklet seg med stadig flere samlivsbrudd og dertilhørende krangler om barn og samvær, samt økende fokus på seksuelle overgrep, skjønner jeg godt at han vil være føre var.

For en stund siden var jeg vitne i en rettsak der en mor har anklaget en far for seksuelle overgrep mot barnet deres. Det var en omfattende anklage og barnet fortalte i detalj om diverse ting. Men pappaen ble blankt frifunnet av en enstemmig rett. De fant det bevist at barnet var manipulert av mor til å si de tingene det sa.

Det var ingen enkel sak, og slettes ingen selvfølge at dette skulle gå bra for denne faren. En av grunnene til at denne pappaen klarte å bli frikjent, mot alle odds, var at han aldri hadde badet barnet, aldri vasket og stelt det, eller tørket det når det var på do. Han hadde tatt sine forhåndsregler nettop fordi han fryktet slike anklager fra moren. Dermed kunne ikke barnet fortelle noen som helst detaljer rundt farens håndtering av slike ting, og heller ikke hadde det sett sin farn naken på noe tidspunkt (aldri vært med pappa på do).

Så jeg ville respektert din manns ønske. Det er et grotesk samfunn vi lever i!

Skrevet

NEI!

Tipper det er noe han tenker nå-men dette må jo gå seg til!

En baby er en baby, og en baby-rompe blir det samme uansett kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...