Gå til innhold

Om å leve her og nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tilbrakt høstferien med min søster og hennes barn. nevøen min som er syke er virkelig en tapper og flott fyr. Han holder oss oppe med sin fantastiske humor. Det er nok en måte for ham selv å overleve på også, men du verden for et mot.

Man ser verden med helt andre øyne når man står midt oppi sykdommen.. Våre hverdagslige bekymringer og stress betyr lite.

Det fine er at alle rundt ham er blitt så flinke til leve nå, istedenfor å planlegge hva vi skal gjøre feks neste sommer.

Så nå har vi hatt en flott høstferie og levd i nuet.

Ta vare på dem rundt dere, og lev i dag:-)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt at dere har fått vært sammen i høstferien og at dere har hatt en fin tid sammen!

Det gjør noe med en når man står midt oppi en sånn situasjon.... Det er som du sier, man ser verden i et helt nytt lys og ser hvor mange bagateller man bruker energien sin på til daglig.

Det er fint at man får en vekker på akkurat det, da kan man gjøre noen forandringer som kan snus i fremtiden.

Det er helt utrolig å se den syke, se humor og latter og en livskraft som er helt unik. Noe man som oftest nesten bare ser hos små barn og alvorlig syke mennesker. Det er en underlig bekjennelse å se hvor mye lys de har i seg, når vi andre går rundt og er triste og fulle av sorg over elendigheten. Men også en vekker som nevnt. De gir oss en helt spesiell gave disse menneskene, de gir oss rundt en ny mulighet til å gjøre forandringer i egne liv.

Og gir oss også en enorm styrke til å stå sterke ved siden av dem, mens prosessen går den veien den går.

Det er godt å leve i nuet, farlig å leve for mye med planene fremover. Vi vet aldri hva morgendagen bringer, men vi kan gjøre det levende og ekte her og nå:-)

Tenker så mye på dere, jeg vet noe om hvordan du har det nå Tiggywinkle.....håpløsheten, sorgen, fortvilelsen over å ikke strekke til og kunne hjelpe. Men også følelsen av det ekte, kjærligheten, omsorgen, fellesskapet og styrken det gir den situasjonen dere er midt oppi.

Ta vare på deg selv også opp i alt sammen, det koster å være sterk for andre hele tiden.

Varme klemmer fra meg

Skrevet

Ja, dette vet jo d det meste om;-)

Tøft, vanskelig og godt på samme tid.

For nå er det virkelig kvalitet over samværet.

Når barna hadde lagt seg på kevldene fikk søsterene min og jeg oss lange netter med vin. Da ble det både latter, tårer, tunge tanker og mimring på gode minner.

De ser at iden løper fra dem, og med så dårlig kunnskap om et veldig spesielt tilfelle er vi alle innstilt på det verste. Eller innstilt blir man vel aldri - men vi er ihvertfall forberedt på alle utganger av dette.

Også gutten selv.

Som du sier en helt spesiell situasjon som gjør noe med oss alle - til det positive..

Skrevet

Mmm.........en merkelig rar, sår og fin følelse, på en gang....

Jeg hadde aldri trodd at følelser av to så forskjellige slag kunne bli så surret sammen til en overveldende stor følelse, men det kan det virkelig!

Det er viktig å forholde seg fornuftig til realiteten, samtidig som den ikke må få ta overhånd.

Sammen er dere sterke og går veien styrket alle sammen.......selv om det er vanskelig å se det nå kanskje.....

Det viktigste er å ha åpne hjerter og respekt for at alle har sine måter å reagere på.

Sender lys og styrke til deg og dine:-)

Skrevet

Det er helt rett som du sier, det er viktig å leve mer i nuet selv om det er vanskelig. Det er så lett å planlegge seg helt bort og glemme her og nå.

Du må ha en helt vidunderlig nevø som klarer å muntre opp en hel familie til tross for at han er alvorlig syk. jeg skulle ønske så inderlig at de fant ut hva det var og fikk gitt ham muligheten til å bli frisk og til å være barn!

Stor klem til dere alle fra

Skrevet

Takk for at du minner oss på dette.

Det er lett å ta livet for gitt,og ergre seg over små bagateller i hverdagen. Godt dere har hverandre og kunne være sammen i høstferien.Så blir det vel bare å ta en dag av gangen og håpe på det beste.

Varme tanker og klem

Skrevet

Det har du helt rett i!! Takk for viktige ord, Tiggywinkle!

Lurte hvordan det ble med dere, om du reiste til Sverige eller ikke. Det var både fint og trist å lese om nevøen sin, så rørende at han holder humøret oppe.

Masse gode klemmer og varme tanker til deg!!

Skrevet

Det er fantastisk hvordan barn som vet at de er alvorlig syke blir de klokeste i våre omgivelser. Hvordan de forsoner seg med skjebnen og lærer oss å nyte de dagene vi har i stedet for å sørge over de dagene vi ikke får.

Så bra at dere dro til Sverige og fikk være der sammen. Det var helt sikkert viktig for søsteren din og for deg selv.

Stor trøsteklem til en tante som møter noe ingen av oss egentlig vil møte. Da er det godt at man også kan se noe positivt i den triste virkeligheten.

Skrevet

Takk for påminnelsen!!!

Både dine og Plutselitens innlegg den senere tid har virkelig fått meg til å stoppe opp litt og tenke over hva som virkelig betyr noe. Har så alt for lett for å stresse rundt og utsette alt som egentlig betyr noe til "siden".. Alt for mye "skal bare"..., "burde", osv...

Stor klem til en fantastisk tante fra

Skrevet

I fjor gikk jeg gravid samtidig med at pappa hadde dødelig bukspyttkjertel kreft.Vi levde fra dag til dag.Det var tøft , men det var slik vi overlevde...Vi skapte gode minner og planla ingenting.Tok bare vare på hverandre.

Å leve med sykdom nært innpå seg er vanskelig ,men gode venner og familie betyr så mye når en er midt opp i det.

Sender dere varme tanker å håper det beste for nevøen din.

Ta vare på hverandre .

Varme klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...