RompeRock Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Det ville jeg også, men det gikk ikke. Så da var det bare å bli vant til mme... Har det ikke gått bra med amminga?
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 fikk amme i 2 mnd.. begynte å gjøre vondt. (når puppen var litt tom men ikke helt) det var ikke sopp el betennelse. tror det vart slik pga stress. har ei tulle på 19 mnd ogso. og husarbeid og barseltårer. eg spiser og drikker lite selv, såhvor skal melka komme frå likosm. guten sover og har det mye bedre med mme.. (eg ammer 1-2 ganger om natta- mest for kos) men guri kor travelt med all vaskinga og sølinga og ikke minst malten.. yaak.. men alt for at barna skal ha det bra altso.. eg er bare litt fortvilt.. føler eg ikke får til noen ting. og syns ikke at flaskene el vanner eg koker er noe sterilt i det hele tatt.
RompeRock Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Skjønner at du er sliten. Du må huske å puste ut og hvile deg litt også! Jeg pumpa sjøl, og ga på flaske, før melka tok slutt. Det eneste jeg gjorde var pumping, gi mat, vaske og koke flasker. Har du utstyrt deg med mange flasker? Lurt å ha mange, slik at du slipper å vaske så ofte. Og vannet er helt sikkert rent nok ) Senk skuldrene; du er superflink!
RompeRock Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg blir borte resten av dagen, men dersom du vil kan du sende meg en PM. Jeg vet hvor sliten man kan bli av "flasking". Og hvor udugelig man kan føle seg, selv om man absolutt ikke er det. Så ta kontakt, om du vil
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2007 takk for støtte:o) har 3 flasker.. men skal kjøpe fleire,vil kjøpr en sån sterilisering til micro. men sambo nekta. tror han skal få gå hjemme og vaske og mate.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Hvorfor i allverden nekter han deg å kjøpe micro sterilisator??? Det er jo myyye mer effektivt... Den sparer deg for mye tid ja... Ikke er den dyr heller, 250 kr. Jeg har det og er KJEMPE fornøyd:)
ana baroma Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 For all del, kjøp mange flere flasker!!! Du sliter deg ut med bare tre:) Jeg bruker ikke sterilisator, men hadde jeg hatt micro, så hadde nok det vært i hus, ja! Når flaskene er brukt, så demonteres de, slenges i zalovann (bruker en liten kum til kun det), skylles/skrubbes og kokes når jeg får tid. Det samme med pumpeutstyret (siden jeg pumper mest). Og du, husk at dette er en vanesak:) Etterhvert går det av seg selv!! Sjekk på flaskeposten.org eller på flaskemelkdebatten her - mange gode tips å finne!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Du trenger minst dobbelt så mange flasker. Gjerne tredobbelt. Kokinga er litt styr, men det går over. ha vann på flasker og gjør klar mange i gangen sånn at det er bare å varme litt, tilsette pulver og mate. Bytt ut malt med laktulose, mye mindre søl og veldig fint for babymager. Brukte det til jenta vår var året, hun slet mye med treg mage. Ga 5 ml morgen og kveld tror jeg, men det må man prøve seg frem på.
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2007 har aldri hørt om laktulose. ja, han syns det holder med 3 flasker og vel så det. (har er vandt med ei mor som har 7 barn uten oppvaskmaskin og tørketrommel og huset der er støvfritt og alltid rent) -men eg er ikke like effektiv og sterk som min svigermor.
M@mm@ Mi@ Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Enig...skulle ønske jeg kunne amme... Tar sånn tid med vasking og alt av utstyr. Helt til jeg kjøpte dampsterilisator, kun 299,-, tar litt mindre tid nå gitt, men er uansett kjipt! Jeg har 11 flasker, og vurdere og kjøpe 4-5 til! 3 er aaaaalt for lite..må jo vaske og sterilisere minst 2 ganger for dagen da? Ikke rart du er sliten.. Nekter samboeren din deg virkelig og kjøpe dampsterilisator? Vil tro dere vil spare penge på både vann og strøm da, men...
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2007 eg bare nevnte det og han sa det hørtes unødvenig ut. vi krangler så mye fortida, og eg bare gadd ikke å diskutere mer. ej knuste mobilen min i fortvilelse, fordi han sjønner ingenting.. *hehe flau* ja, det er litt nytt for oss. sist gang ammet eg i 11 mnd.
M@mm@ Mi@ Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Hadde det vært meg hadde jeg oversett samboer der...er faktisk DU som må vaske og ordne alt! Du kan jo la han få alt ansvar en hel helg...da snur han nok! Nei, kjøp flere flasker og dampstr. Da får du sikkert mye mer tid med babyen din:)
rosa og en blå Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2007 ja, det skal eg gjøre. får lønn i morga hvilken beibi?? hehe.. ja ser han knapt, dagane går så fort. no har eg bare sitte her fremfor datan i 2 tima.. han sover endelig, jenta i b-hagen og huset ser ut som f... men eg ville bere sitte.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 Laktulose får du kjøpt på apoteket. Det er melkeprotein, og en velkjent hemmelighet blandt de som har premature barn. Det er ikke avhengighetsskapende på noen måte, det er flytende fiber.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2007 #16 Skrevet 9. oktober 2007 Søker du på sterilisator på finn får du opp flere, kanskje noen er i nærheten av deg? Anbefaler avent sine flasker forresten, stort hull gjør det lett å blande mme, og de ventilerer bra uten å søle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå