Gå til innhold

Str 50 eller 56?

Maddie&prinsen + knøtt på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør jeg kjøpe inn mest av til babyen kommer?? :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville kjøpt mest av 56, men også noe av str 50 :)

Skrevet

Det kjem an på om du ventar stor baby eller normal/liten baby.

Ofte blir babyen ca same størrelse som foreldra var då dei vart fødd. I forrige svangerskap fekk eg beskjed frå legen at babyen var stor, og i og med at både eg og faren var store/lange då vi vart fødd (3900g/54cm + nesten 5kg/56cm) kjøpte vi ingen ting i str. 50. Det var bra, for babyen var 54cm/4440g og str. 50 hadde vore alt for lite.

Skrevet

Ca. halvparten av hver, vil jeg si. Men KJØP for all del noe i str. 50. Ser stadig at mange tror det er aaaltfor lite! Selv en nokså stor baby (3500 - 4000 g) svømmer i 56 den aller første tiden og det er jo et lite poeng i at klærne passer, selv på en baby :-)

Skrevet

Jeg har 2 sparkebukser, 2 bodyer og 2 pysjamaser i str 50, ellers har jeg 4 bukser, 6 bodyer og 2 pysjer i str 56. Ellers har mamma strikka 2 stk sett ulljakker m lue og sokker, ett lite og ett litt større, sikekrt str 50 og 56 vil jeg tro. Man pleier jo å få så mye tøy i begynnelsen at jeg har bare det mest nødvendige. Ellers har jeg ikke funnet ullbodyer som er mindre enn str 60, håper ikke lillegutt fryser den første tiden..

Skrevet

Tusen takk for svar! :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...