Gå til innhold

"Billig" 3D UL i Oslo!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller omegn.. finnes det ikke??

1200 kroner syns jeg blir for dyrt.. men har sååå lyst!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På balder-klinikken koster det rundt 800 for selve undersøkelsen, så velger du selv hvor mange bilder du vil ha+om du vil ha dvd eller ei, go så betaler du ekstra for antall bilder. Vi gav 1300 der, men da fikk vi masse bilder og dvd. se på www.balderklinikken.no, der står et tlf. du kan ringe for å få mer nøyaktig pris.

Skrevet

Det er ikke bra for babyen med ultralyd, det er derfor man gjør det engang på sykehuset og ikke mer enn nødvendig. Så fremt alt var fint og flott på den vanlige ul kontrollen så trenger man ikke gjennomgå flere.

Vent til babye kommer til verden, da får du se den i 3D:)

Skrevet

Må bare spørre hvor du har fra at det ikke er bra for babyen??? Jeg har hatt et hittil veldig tøft svangerskap og tok en privat ul i uke 15. Har lest og sjekka opp rundt det og ingen har sagt noe om at det er skadelig. Da hadde det jo ikke vært lov å utføre slike undersøkelser....

Til Hi; som pelin skrev om balderklinikken, så kan jeg trygt anbefale de. Det er hun som har ekspertsvar her inne på bim, Anne Stensløkken som utfører de og hun er så koselig! Tok seg god tid til å forklare og vise oss.

Vi har bestemt oss for kun å ha ett barn, så derfor ville vi at lillegutt skal ha bilder fra tiden sin inni magen. Så det var vel verdt det ja!

Skrevet

Til Litjmusa. Legen min sa at det ikke er skadelig for barnet , slik som man trodde det var før. Jeg tok tilsammen 6 ultralyder under mitt forrige svangerskap pga blødninger og sjekk av fostervannsmengde. Jenta tok ikke skade av det. Jeg skal til Majorstuaklinikken i desember, og der tar de 1500.

Skrevet

Det er omdikutert hvorvidt det er skadelig for barnet eller ikke, men det foreligger ingen konklusjon. Enkelte mener det er skadelig, men som sagt det er omdiskutert - det har vært et omdiskutert tema siden privatklinikker åpnet for privat ultralyd. Jeg vil tro at dersom alt tydet på at det ikke er bra for barnet med ul, så ville ikke disse klinikkene fått lov til å tilby det.

Skrevet

men så har jeg hørt at det er farlig å leve, man kan dø av det...

(sorry,bare måtte :P )

Skrevet

Ei venninne av meg går til kontroll et sted der de har ultralydapparat tilgengelig hele tiden. Hun får ultralyd hver eneste kontroll. Det er hos en dyktig gynekolog og han har veldig mange blivende mødre til kontroll hos seg, har aldri hørt at han har en større andel av skadede barn.

Man omgir seg med stråling overalt. Mobiltelefoner, trådløse nettverk, bluetooth utstyr osv. Jeg tror at ultralyd er den minste faren av stråling man utsetter seg selv og barnet for. Men det er jo lov å droppe ultralyden dersom man er engstelig. Jeg har tatt to ultralydundersøkelser allerede pga blødninger, og skal ha en til i neste uke. Men da er det ikke mer ultralyd på meg. Men bare fordi jeg ikke orker mer styr rundt svangerskapet mitt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...