Gå til innhold

Barneseng til babyen; sprinkelseng eller vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal babyer helst ligge i noe mindre enn en "stor" sprinkelseng de første 6 mnd? F.eks en vugge eller kuv. Hva skal dere gjøre/har dere gjort? Og skal babyen være på foreldrenes rom til de er ca 1 år, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente kommer til å ligge i sprinkelsenga fra første stund! Det som kan være en fordel er det om man pakker inn sidene litt ekstra sånn at barnet føler seg sikker! :) De liker ikke for stor tumleplass den første tiden! Vi kommer til å ha snuppa på vårt rom de første månedene ihvertfall, pga praktiskhet med amming! :)

Har ei venninne som brukte vugge til jenta si nå, men hu ville bytte ut den med seng nå, for hun følte at jenta kom mot sidene at hu ikke lå beint i den! :)

Skrevet

Jeg hadde vugge til min, men det er veldig upraktisk. Babyen rullet til siden, og vuggen lå skjevt og vippet hele tiden over til ene siden..

Gikk over til å bruke sprinkelseng.

Skrevet

Vi har brukt sprinkelseng til lillemor hele tiden. Men vi hadde litt problemer med å få henne til å sove i senga de første månedene. Løsningen ble å sette vognbagen oppi senga, da slo hun seg til ro.

Datteren vår flyttet på eget rom da hun var 7 mnd. Nestemann skal på eget rom tidligere enn det. Mye bedre søvn både for små og store at de ligger på eget rom, det er ihvertfall min erfaring!

Skrevet

med nr1. var planen sprnkeseng fra dag en, men så overasket in mor oss med babykurv, så småen lå der til han ble for lang, så over i sprinkelsenga.

Var veldig koselig med sånn kurv, for den hade hjul slik at den ikke måtte stå på ett sted, så kommer til å bruke den med nr2 også.

Men økonomisk trenger man bre sprinkelseng.

Skrevet

til tulla har jeg kjøpt ny sprinkelseng og ny vugge :)

og vugga som vi kjøpte på Barnashus er ikke sånn vanlig vugge den går fra siden til siden så om tulla ligger på en av sidene så blir ikke vugga skjev om dere skjønner meg? :)

vet ikke hvor lenge hun skal ligge i rommet sammen med oss, men førstemann lå hos oss til han var 9 mnd......regner med at tulla flytter inn på rommet sitt før det..

Skrevet

Tenkte å bruke sprinkelseng på rommet om natta, og vugge på stua til å bruke på dagtid. Kommer også til å venne babyen til å sove i vogn ute. Men synes dt er greit å gjøre forskjell på dag og natt-soving fra starten..Gjorde det med de to første også, og de var rolige om natta, ville ha mat et par ganger om natta bare. Fra de var to måneder sov de hele natta ( fra 11.00 til 06.00 i starten, og så mer og mer etterhvert) :D Håper på å klare å gjenta suksessen:)))))

Skrevet

vi har både kjøpt sprinkelseng og vugge til tulla våres. Vugga skal vi ha i stua og senga på soverommet :-))

Skrevet

Vi skal ha vugge på soverommet til å begynne med. Så Babyproffsen hadde en vugge som man kunne sette inn en pinne så den ikke var "vugge" hele tida!

Så har vi en kurv etter førstemann som skal være i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...