Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Barnefar har lenge visst at han er et fryktelig temperament, og nå har det toppet seg fullstendig, han har truet med å hente guttungen da jeg var borte på besøk, sagt ting som at han gjør hva som helst for å få tak i han, skal følge med meg når jeg drar bort så han kan følge med osv. Han sender meg fullt av sms og ringer for å mase om hvor jeg er, hvem jeg er sammen med og hvor jeg skal. Jeg synes han har gått litt langt nå, han blitt skikkelig redd for hva barnefar kan finne på. Begynner å bli litt paranoid selv også, låser døren og har igjen gardinene hele tiden når jeg er hjemme, har blitt skikkelig skvetten for enhver litn lyd. Han sier selv at "han har da ikke gjort gutten noe", men en gang blir jo den første, har ikke lyst å sende med han gutten når jeg selv er livredd han. Hva ville dere gjort i en slik situasjon?? Vil jo selvfølgelig helst at sønnen min skal kjenne pappan sin, men ikke for enhver pris...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Har faren foreldre eller andre slektninger som du kjenner og stoler på da da? Kanskje du klarer å få til en avtale om at noen andre voksne også har ansvar for barnet deres mens han har samvær?
så var vi 4 Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Det der er nok ikke grunn nok til å nekte faren samvær. Så fremst han ikke har vært truende mot barnet er det fritt frem. Men det er jo en mulighet at du kan få gjennom samvær under tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Han har foreldre som er ganske oppegående da, så kansje d hadde vært en mulighet... Men dette kommer jo ikke barnefar til å gå med på, hvordan skal jeg da gå frem for å få gjennomført det? Han har nemlig begynt å kreve å få ha guttungen mere nå, på overnatting og slikt (han er bare 6 mnd)...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Kan barnefar i praksis gjøre hva som helst mot meg, uten at det går utover hans samvær med ungen?? Det er jo hull i hode, en person som oppfører seg slik, er jo ikke skikket til å ha ansvar alene for en liten unge... Det er nemlig endel mer som har skjedd tidligere, men gidder ikke skrive alt her...
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 så lenge han ikke truer barnet, eller har vist at han ikke tar ansvar for det når han har det, så er det nok desverre ikke så mye du kan gjøre. At han truer deg (noe som absolutt ikke er bra) er i seg selv ikke grunn til å nekte samvær. Vil råde deg til å ta kontakt med familieværnkontoret og få en time der
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Prøv å få til en avtale gjennom familievernkontoret. Dere har sikkert vært på megling der allerede og de anbefaler jo en oppfølgende meglingstime etter en stund, spes når barnet er så lite. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis han plager deg på den måten,slik at du blir redd for ham,kan du jo anmelde han. Det har jeg gjort med faren til min sønn,og han fikk besøksforbud. Dette har jeg igjen brukt i rettssak om barnefordeling,og det er jo ikke noe som taler FOR hans sak akkurat,selv om ikke truslene er direkte rettet mot barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå