Gå til innhold

trenger man virkelig dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

melkeoppfanger??

ser det er på tilbud på apotek1..men hva i allverden er det egentlig? og er det nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som en liten kopp som er formet som brystet, som brukes på det brystet barnet ikke ammer på for å samle opp den melka som lekker. Du kan også bruke det som blir samla opp til å fryse, også sparer man gjerne ammeinnleggene litt..? Synes det høres praktisk ut jeg ihvertfall!

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du lekker om du har bruk for det. For min del lakk jeg omtrent ingenting med førstemann, og de vanlige innleggene fra natusan holdt i massevis. (Men har hørt at man ofte lekker mye mer med nr. 2)

Skrevet

Viss det ikkje er dyrt, hadde eg gjerne kjøpt det. Viss det er dyrt hadde eg venta for å sjå om eg trengte det. Med forrigemann rann det melk av den puppen som ikkje var "i bruk" (faktisk omtrent gjennom heile ammeperioden), så det var nok ein del "dyre dråpar" som gjekk til spille i eit ammeinnlegg. Kanskje eg skal prøve meg på ein oppsamlar denne gongen, det er greitt å fryse ned det som kan frysast ned, i alle fall viss ein har problem med å pumpe men har lyst til å ha litt i reserve.

Skrevet

Hvis du lekker mye er det en grei investering. Jeg lakk så lite at vanlige ammeinnlegg var nok. Men ikke kjøp noe før du ser hvordan melkeproduksjonen og ammingen blir. Det gjelder for brystpumpe også forøvrig. Jeg kjøpte ei manuell ei og fikk ikke ut noe. Men med elektrisk ble det fart på sakene.

Skrevet

Det er som de sier over at det kommer an på om du lekker mye melk. Jeg har måttet bruke det med begge mine to første pga altfor mye melk. Jeg måtte tømme den ene når barnet fikk mat av det andre brystet, og tømme dem mange ganger om dagen de første ukene til det ble mer stabilt. Det er viktig at brystet blir tømt for å unngå tette melkeganger og bryst betennelse, men veldig slitaomt å huske på å ikke kunne bøye seg frem for da renner det over kanten. Dersom man går med dem ute og de er full av melk er det lettt for å bli kanld og fare for bryst betennelse øker. Dersom man får som meg så mye melk at man lekker gjennom x antall amme inlegg er det en genial løsning, hvis ikke trer jeg ikke du har behov.

Skrevet

Dette skal jeg i alle fall vurdere. Forrige gang jeg ammet sto melkespruten ut av det brystet som ungen ikke lå ved, og ammeinnlegg funket ikke for å si det sånn.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...