Lillegull2008&2010 Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 noen som har et forslag? som ikke er kjempe dyrt...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg var på en bokhandel her for noen uker siden, der hadde de Godnattabøker for jenter og gutter! Kjempekoselig gave som foreldrene ble skikkelig glade for!!! Det beste av alt var det at det kostet kun 99,-!
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg kjøpte liten bunadsølje til to jenter i dåpsgave. De koster ca 200.- Det finner du på alle gullsmeder. Kjempepopulært, og kan brukes på fine 17. maikjoler og andre kjoler, selv om jenta ikke har barnebunad. I tillegg kan hun bruke den som tilleggssølje på voksenbunad ( det gjør jeg med min lille, som jeg fikk til dåpen)
mirredutt Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg kjøpte nettopp et sett med asjett, skål og kopp med pippimotiv på til en venninnes jentebaby. Kostet 239 kr på bokhandelen. Synes det er greit å gi litt praktiske ting. Til vår gutt fikk vi veldig mye "dikkeldarr" som smykkeskrin, smykker, "min første tann" og "min første hårlokk" osv. Ting som man typisk får kjøpt hos gullsmed. Selvfølgelig kjempefine ting, men de blir jo bare stuet bort i et skap. Barnebestikk, bøker o.l er derimot daglig i bruk hos oss.
BellaSuz Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Vi var i dåp i helga, og kjøpte et fint album på gullsmeden. Det er jo kjempefint og koselig for barnet å ha til minne senere, det går jo også an å gravere albumet da det er i "sølv". Passer både gutt og jente :-) Tror det kostet ca 250 kr, spørs hva man synes er dyrt..?
lykkelig familie på 4:) Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Synes sånn fotoalbum som man får kjøpt hos gullsmeden er kjempefine. Er i fløyel med sølvutformet fremside med plass til bilde. Inni er det plastlommer med plass til mange biler. Kjempefine og praktiske synes jeg. Barnas første sangbok eller eventyrbok er også kjempefine gaver.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Ting vi likte veldig godt å få: *barnebestikk i stål, brukes hver dag her *kiste til å samle skatter i...dåpslys, litt pynt fra dåpen, ting som vi har funnet når vi har vært ute på tur, julekort, bursdagskort osv. *sparer på Drage sølvbestikk her, kakegafler, t-skjeer, kakespade(dyrt). *De store-bøkene....den store sangboken, den store diktboken osv. *Andre bøker *Frokostservice med f.eks navn på Fikk også mye smykker, hårlokk, første tann osv...ikke noe som brukes til nå bortsett fra hårlokk da...(jenta blir 4 år). Smykkeskrin synes jeg var kjekt, siden hun fikk smykker. Album og rammer hadde også vært kjekt(kjempefine de fra gullsmed).
lille_my:) Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 hei, for noen aar tilbake kjoepte jeg en nydelig liten barne gullring som hang paa et gullkjede til niesa mi i daapsgave. slik at det kan henges rundt halsen t.o.m. i voksen alder. den var utrolig fin og litt orginal! vet ikke om de selges lenger, men fant det hos en gullsmed i bergen:)
ambumamma Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 pitte liten gull ring som de kan ha i smykke. ring som passer nå. veldig søtt
Lillegull2008&2010 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2007 tusen takk for mange GODE forslag! det ble en bok med alle de kjente og kjære barnesangene, eventyrene, rim og regler. Veldig fornøyd det smykke med ring på hørtes utrolig fint, det så jeg etter vi hadde vært å handla, domt vi ikke vet om noen flere som skal døpes for tiden men da kanskje vi husker på det til neste gang det blir en dåpsgave som skal gis bort.
ambumamma Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 ga det til fadderbarnet mitt som nå er to. er så moro å se hvor liten fingeren hennes faktisk var. kult å ha når ho blir voksen. ja kommer nok fler du må ha gave til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå