Tulletutta Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Var innom på nav i dag og viste lønnslippene min fra dei siste 8 mnd opp mot kva eg sjukepenger og foreldrepenger. Nå viser det seg at kommunen som eg har jobbet hos har valgt å oppgi at eg har tjent mindre enn det eg virklig hatt, for eg har vert lærling så då har det litt rotete kven som har betalt kva så, fyrst har dei opp gitt 16000 i mnd på meg så etter at eg har klaget på dette så fant dei ut kanskje me skal gi beskjed om litt meir. Ho eg snakka med på lønnskontoret i kommunen fant ut at ho trengte ikkje ta med det for det var jo ikkje så masse var jo berre 1500 i mnd. Syns forsatt dette var litt lite eg når mine 4 siste lønninger har ligget på 20000 brutto. Han på nav så på dette og lurte på ja, men korfor har dei ikkje tatt dette med og dette med. Så han skulle sjå på det og prøve å finne ut av det. Men ein kan tydlig vis ikkje stole på at alt blir gjort skikkelig. Tenk vis eg berre hadde tatt den fyrste summen som god fisk då hadde eg blitt sittende med her eg og ikkje fått penger eg hadde rett på. Åå, det var godt å lufte seg litt. Får håpe det kan hjelpe andre som kanskje syns dei får for lite til å sjekke grundigt opp i tingene før dei gjer seg. Eg syns eg fekk for lite og hadde rett. Lykke til
mrss83 Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 jeg snakket akkurat med nav... og er forvirret! min arbeidsgiver har fylt ut min grunnlønn på det sjema: altså uten kvelds og heleg tillegg. Jeg har ikke fastlønn, jeg stempler. Så det som står der er veldig mye mindre enn det jeg faktisk tjener, og hvertfall har tjent de siste 10 mnd. Jeg har jobbet masse overtid, og trodde jo jeg fikk noe igjen for det i permisjons tiden også, men hun på nav trygd sa nei... hvordan kan da den permisjonskalkulatoren på nav sine sider ha noe å si? For sånn som det ser ut nå kan jeg komme til å få utbetalt 80% av 17700,- istedet for 80% av 22500,- som jeg faktisk har tjent i mnd siden februar? hva skjer? kommer jo til å bli blakk lenge før mnd er over!
Tulletutta Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2007 Sånn eg har forstått det etter å ha rotet litt her, får du ingenting igjen for overtida du har. Men helg og kveld slik som eg har hatt som omsorgsarbeider skal du ha eit snitt frå dei siste mnd. Må nok snakke med nav og arbeidsgiveren din. Er ikkje heilt ulikt min situasjon er iallefall tilleggene som manglere på utrekningene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå