Gå til innhold

HIPP, SMÅFOLK eller Nestle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er å anbefalle... og hvordan er det med sukker i disse grøtene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står at det ikke er sukker i nestlè vertfall.men jegvet jo ikke jeg...jeg bruker vertfall nestlè..

Skrevet

tror ingen har tilsatt sukker nå lenger.. vi er fornøyde med alle 3, mini virker ikke som han merker forsjell, så bruker somregel nestle siden det er billigst..

men i middagsglass.. HIPP! ingen over ingen ved siden.. de smaker myye bedre enn nestles sine glass, som min hater.. alt spytter han ut igjen nesten.. de smaker jo papp og grøss og gru synes jeg også. tror småfolk sine er tilsatt salt, så bruker ikke de.. det er vertfall enormt mye mer natrium i innholdsfortegnelsen enn hipp sine glass som har 0,et eller annet..

Skrevet

Min liker nestle best. Ingen av de er tilsatt sukker, men Hippgrøten skal visst være mindre næringsrik.

Skrevet

Var å netopp å sjekka på nettsidene til Hipp, Nestle og Småfolk. Der står det:

Karbohydrat 58 g

hvorav sukkerarter 30 g

derav laktose 20 g

Hva er ment med det?

Skrevet

HIPP eller Holle fordi de er økologiske. Greit å slippe plantevernmidler og sånn.

Skrevet

fruktsukker/naturlig sukker trur jeg det menes, mulig jeg tar feil..

Skrevet

synest det var litt vanskelig å tolke ja

Skrevet

Ingen har tilsatt sukker.

Vi bruker alle tre. Jeg føler at Nestle sine fullkornsgrøter (fra 8 mnd) metter mest, så jeg gir nestle til kvelds. Så gir jeg hipp eller småfolk til frokost. Tenker det er greit å få litt variasjon slik at hun ikke går lei.

Skrevet

Det betyr at av de 58 karbohydratene er 30 av de sukkerarter, dvs. fruktsukker og andre typer sukker som forekommer naturlig i råvarene. 20g er melkesukker som også forekommer naturlig i melken som er tilsatt grøten.

Skrevet

Her går det i nestle` sin 8 mnds grøt. Har vel bare blitt sånn egentlig, middags glass er mest nestle` og litt de andre. Hun spiser igrunnen alt vi gir henne med skje uansett så he he

Skrevet

Ikke tilsatt sukker betyr ikke at det ikke er sukker i produktet. Og hvor "naturlig" det kan man jo lure på. De skiller ut sukker fra frukt, f.eks eple så det er naturlig, men det er jo i veldig store mengder, og fruktsukker er fortsatt sukker. Har sett velling fra Nestle med 34,5% sukkerarter.

Skrevet

vi bruker hipp og litt av nestle:)

Skrevet

Deg anonym: Jeg synes nemlig også alt fra 25-35% sukker er mye... selv om sukkeret er skilt ut fra frukt. Er det mulig å lage grøten selv? Finnes det jernberiket mel på markedet?

Skrevet

bruker neslte grøt og hipp frukt og middags glass..

vil helst at det skal være økologisk,siden jeg selv helst vil ha det=)

Skrevet

bruker litt av alt jeg, men mest nestle.. Men kjøper også hipp og småfolk. Økologisk, og ikke økologisk! ;) Forandring fryder;)

Skrevet

Her går det bare i Nestle. Nekter å spise Hipp, Småfolk har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Du får kjøpt grøt i helsekostbutikker eller velutstyrte supermarkeder. Hirsegrøt inneholder jern og legger du den i bløt en time før du kokerh den kommer jernet bedre fram. Tar 2 minutter å koke. Jern får du også med leverpostei og prim. du kan f.eks gi grøt to ganger om dagen hvor av en selvlagd. Noen indusrifremkalte barnegrøter har lavere sukkerinnhold, det ser du på pakken.

Skrevet

Gutten min får HIPP.. føler han blir skikkelig mett av den.. den virker sunn og liker at den er økologisk! Tenker som så at "ekte" grøt ikke nødvendigvis trenger å smake så godt, sålenge den gjør godt;) jeg pleier servere en fruktmos ved siden av iblandt. Han liker den med fersken fra HIPP ellers lager jeg ulike fruktmoser selv. Har ikke prøvd grøten fra Småfolk enda, men den kan også være et alternativ. Nestle pleier jeg ikke bruke, kun en sjelden gang iblandt når det ikke finnes annet alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...