Gå til innhold

Masse ørevoks, hvordan få ut det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 7.5 mnd har mase ørevoks, særlig i det ene øret. Hvordan kan man få det ut? Kan jo ikke begynne å pirke med q-tips heller...

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke 1-2 dråper med lunken olje og dryppe i øret. Det fikk vi tips om av legen til gutten vår. Da blir voksen myk og bløt, og renner ut sammen med oljen. Men det blir litt klin da....

Nei, du må ikke putte noe inni øret. Det minste som skal inn i øret var vel albuen iflg Trond Viggo :o)

Skrevet

Oki, da prøver vi olje :) Takk :)

Skrevet

Jeg bruker "hodet" på en nål. Eldste jenta mi har masse som tetter seg. Vært og fått det sugd ut hos en barnelege før. Men før en prøver å lirke noe som helst ut skal en brøve med olje. Hell litt lunka matolje i øret (evt kjøp en liten sprøyte på apoteket, så det blir lettere å få det inn i øra) da løser det seg som oftes opp og kommer ut. Så langt som mulig, skal en ikke pelle med noe som helst inn i øra til ungene. Fikk beskjed av barnelegen at q-tips IKKE skal brukes på barn.Ørene er for små, og en dytter ting bare inn så det blir tett til slutt.

Men en får også kjøpt barne q-tips på apoteket. Store klumpete, som ikke kommer noe serlig inn i øra. Men får rengjort det ytterste.

Skrevet

Jeg vipper det ut med neglen jeg.. hehe.. Men lillegutt har ikke mye da:)

Skrevet

Jeg har alltid brukt qtips min gutt, gjør d når han sover, så han ikke skal bevege seg og få den for langt inn.

Syntes det er utrolig viktig at barn er rene i ørene,ikke for min egen del, men for andre som kanskje tenker sitt om barnet er skitten i ørene og har uklipte negler.

Skrevet

Nå er det faktisk slik at man skal ha ørevoks i ørene da!

Om det kommer så nærme utgangen av øret at det er synlig, så kan man bare ta det bort med en våtserviett feks.

Men Q-tips i ørene på babyer? Det er IKKE bra.

Du kan risikere at du presser ørevoksen lengre inn, og at det legger seg for på tromhinnen, og det er ikke så bra.

Leger sier ofte at Q-tips er den verste oppfinnelsen som er, man skal ikke stikke noe som helst inn i ørene.

Om det er plagsomt mye der inne, kjøp Revaxør på apoteket.

(Øreskyll)

Skrevet

Ja, det er nesten tett skjønner du. Og det ser ikke ut til å komme så langt ut at jeg får tak i det. Skal prøve med olje først. Og hjelper ikke det, får vi prøve revaxør :)

Skrevet

Jeg har selv hatt problemer med ørene siden jeg var lita, har det enda.

Revaxør er faktisk et kjempefint middel, for den løser opp ørevoksen med et par behandlinger.

Det beste er at det er ufarlig, du kan ikke gjøre det verre liksom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...