3pårappen :) Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Gutten min får hvetegrøt m frukt fra 6 mnd, han får av 120 ml. Men kan jeg gi mer, når han tydelig vil ha mer?? Han får grøt til frokost og kvelds, ei skive, litt frukt og 100 ml mme til lunch ett middagsglass, likevel ammer jeg nesten natten igjennom, og han går dårlig opp i vekt. (75 gram på tre uker) Hva annet kan jeg eventuelt gjøre?
Sjokoladefrik Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis han fortsatt vil ha mer mat bør han vel få det? Nevøen min fikk faktisk to porsjoner til hvert grøtmåltid i den alderen han! Og han er ikke større enn normalt. Noen har bare behov for mer mat. Eller så kan han ha lagt seg til "bruke mamma som smokk-uvaner" om natta, har du tenkt på om det er det? Min la på seg minimalt i den alderen, vekta stod nesten stille i 3 mnd selv om han spiste normalt. Får et helt annet aktivitetsnivå og forbruker mye energi da. Men spør på helsestasjonen hvis du er usikker!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 du kan nok gi han mer hvis det er tydelig at han vil ha/trenger mer.. men er han 8 mnd? du kan jo prøve å bruke 8 mnd grøten da, er vel gjerne litt mer mat i den eller noe? den hvetegrøten er jo ganske "lys" og søt.. havregrøten føler jeg er mer kraftig kost, selv om det gjerne ikke er det?? men den ser vertfall grovere ut, som om det er mer mat i den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå