Gå til innhold

Når skal dere til legen?


baby <3

Anbefalte innlegg

Jeg ringte legen idag for å bestille time, men fikk beskjed om å ringe igjen om tre-fire uker. De hadde ikke første konsultasjon før uke 12. (Jeg er i uke 6 nå).

 

Lurer bare på hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, så rart.. Jeg skal fredag 19.oktober, og da jeg ringte lurte de først på om jeg ville komme tidligere, men det passet ikke for meg pga jobb og sånn. Fredag 19. er jeg nesten 7 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok forskjellig fra plass til plass.. jeg fikk første konsultasjon hos jordmor og skal dit 14. nov.. er da 10-11 uker på vei.. Her har de sluttet med legebesøk som første konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. november. Da er jeg i uke 11. De vil ikke ha gravide inn før i uke 10-12 her heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time 12.november og er da i uke 10. Legen ville ikke ha meg inn før mellom 10-12 uke.. Her i Stavanger får man ikke time hos jordmor før i uke 16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det kommer nok an på hvordan praksis det er på dit hjemsted. Her er jordmor og lege på sammeplass.. Ringte fastlegekontoret og fikk time hos jordmorc",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen 22 nov. Da er jeg 11 uker på vei. Vil ikke gå til legen for tidlig heller, for hvis alt er ok i uke 11, så kommer jeg og junior oss sikkert over 12-ukers-streken, og da er jo en av de store bekymringene over. Hvis jeg hadde gått i uke 8, så hadde jeg dessuten måttet vente 10 uker til neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått time 9 nov. da er jeg vel ca 10 uker på vei, her var det vanlig og komme inn mellom uke 10-12. glad jeg kom inn i uke 10 jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som får time fhv tidlige, f.eks. uke 8-10 for utfylling av svangerskapsjournal, samtale, informasjon og blodprøver. i ca. 10-12 uke er første obligatoriske kontroll med gynekologisk sjekk m/prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...