nr2påG Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Jeg har hatt litt atopisk eksem på fingrene i noen år. Etter at jeg ble gravid har dette bare blitt værre. Nå har jeg eksem under armene, på brystet, halsen og til og med i ansiktet. Er ikke mye moro? Noen med tilsvarende problem? Tips til hva jeg kan gjøre med det?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Kan jo høre på apoteket om de har noen råd, snakke med jordmor også.. Kanskje kan akupunktur hjelpe?? Jeg vet noen som brukte akupunktur til den lille gutten sin som var så plaget, og selv om utslettene ikke gikk helt bort, ble han mye bedre..
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Går du til legen din får du en krem på resept som skal smøres på. Den virket kjempebra på meg, husker dessverre ikke navnet.
yvve73 Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Cosmopharma ( fåes stort sett via homeparty) sin all purpose cream. Inneholder aloe vera.
BabyBoy87 Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 A-creme på apoteket.. Dattera til søsteren min ble mye bedre av denne:)
Galskapens overhode Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Hva har du prøvd?? Jeg sliter også med atopisk eksem på fingrer og bein.. Sånne små prikker/bitte små blemmer som klør og klør.. Her fungerer KUN dermovat som jeg fikk på resept fra legen.
2hærligegutter Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har hatt atopisk eksem siden jeg var 6mnd. og det eneste som har hjulpet på meg er Kortisonsalver. Sønnen min fikk det når han var bare 8 uker, prøvde andre muligheter først fordi alle sier jo at kortison ikke er bra. Men jeg måtte gi opp for et spedbarn med eksem er ikke lett, måtte gå over på kortison og kløstillende. Vi fikk en regel om sterk, mildere, svak over en periode. snakk me dlegen så får du noe som hjelper.Salver går ikke inn i blodet på samme måte som sprøyter
lise81 Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 hei da jenta mi ble født fikk hun masse atopisk eksem i ansikt hender etc.. holdt på lenge me kremer de anbefalte hos legen og helsesøster et halvt år etter begynte jeg med A-KREMEN og det ble bedre med en gang! nå har vi kun a krem og den fikser d meste kan jo være verdt ett forsøk?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Min lillebror har slitt med dette ver hele kroppen i 18 år!!Han ser til tider ikke ut...... Hørte på tv en gang et råd om hva en kunne prøve fra noen eksperter. På helsekosten får du kjøpt omega 3 kensentrat og c-vitaminer.Dette skal man bruke hver dag i ca 3 mnd uten og bruke noe annet som for eks lege middler eller kremer... Min bror skal prøve dette,men må vente til en ferie pga han er bil mekaniker!!!!Ikke akkurat det beste yrket for en med atopisk eksem,så derfor skal vi prøve alt vi kan. Kanskje det hjeloer,kanskje ikke....men det er verdt og prøve!
Mamma med spire Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 jeg bruker apolar og betnovat på min eksem (fås på resept). Uten resept er a-krem veldig bra og en som heter essex. Essex er en fuktighetskrem som egner seg veldig godt for dem som har eksem også er det jo viktig med fuktighet for blir huden tørr så klør man mer.
Linnea&Julie Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg bruker locoidsalve. Fåes på resept hos legen!
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Bruker decubal og a-krem(ikke sammen) på min datter dette fungerer kjempe bra;-)
2 tette - med flette Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg ville hvertfall snakket med legen om å få noe krem på resept.. Jeg har fått masse rart av kortisonkremer, men fikk til slutt en krem som jeg ikke husker hva heter, men som jeg fikk på blå resept hvertfall, og den funket kjempe bra for å få den bort, og smurt med a-krem og locobase eller apobase med olje, men denne er litt vel fet til å ha i ansiktet
Ane med lillegutt Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har hatt atopisk eksem hele livet, og er verre etter jeg ble gravid enn på mange år. Legene anbefaler ikke bruk av kortisonkremer med mindre det er helt nødvendig... Jeg skal til legen og snakke med henne om lysbehandling under graviditeten for å holde det bedre i sjakk.... Ellers er A-derma sine produkter kjempegode, litt dyre, men jeg klarer meg ikke uten... Bruker apolar når det blir for ille i ansiktet...
Ane med lillegutt Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 Altså, bruk av kortisonkremer under graviditet... Ellers er jeg vant til å bruke mange av de nevnte salvene.
2 tette - med flette Skrevet 9. oktober 2007 #16 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg reagerte på aderma når jeg prøvde det så jeg ble helt uttørket og enda værre enn det jeg var fra før, men mulig det bare var meg
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #17 Skrevet 9. oktober 2007 Sønnen min har både atopisk eksem og psoriasis , han ble faktisk verre av kortison kremer. Vi bruker A-creme , loco base , og Inotyol salve fås uten resept på apoteket. Inotyol salven er tykk brunaktig og kan dessverre sette en del flekker på klær men er ihvertfall kjempe bra på min sønn . Tar bort eksemen på et par dager.
Kitty75 Skrevet 9. oktober 2007 #18 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg oppdaget at jeg har atopisk eksem under ammingen med første barn (venter nå nr 2). Måtte til hudlege for å få det konstatert. Har det ganske mildt, men da blusset det skikkelig opp. Fikk gode råd hos hudlegen. Blant annet brukte jeg på den tiden ullundertrøye fordi jeg slet med klumper i brystet og var redd for å fryse. Det likte huden dårlig. De anbefaler bomull inntil huden og vaskepulver uten parfyme. Vask alle nye klær før bruk. Ellers er det som alle de andre sier viktig å holde huden fuktig (=fet). Dvs smøring med fet krem minst en gang om dagen + bruk av dusjolje når du dusjer (smøres på og skylles av). Alle de kremene som er nevnt er ok- her må du bare prøve deg frem. I tillegg kan du prøve Essex krem, som er rimelig og finnes i stor boks med pumpe. Når du først har fått eksemflekker, kan det være vanskelig å bli kvitt det bare med fet krem. Da må en gjerne ty til hydrokortison eller andre reseptbelagte kremer. Spør legen om de har noe du kan bruke selv om du er gravid. Under og etter kur med sånne kremer, er det veldig viktig å fortsette med fete kremer. Ellers kommer det bare tilbake igjen. For hendene hjelper det med hansker ute når det er under 10 grader. Noen nevnte omega. Det skal visstnok hjelpe med Omega 6, og også omega 3, så det kan jo være verdt forsøket. (Nattlysolje (=omega 6) skal også være bra, men anbefales visstnok ikke til gravide).
grand danois Skrevet 9. oktober 2007 #19 Skrevet 9. oktober 2007 jeg har hatt atopisk eksem siden jeg var 3månder. jeg har prøvd ALT!!!! når vi var små,måtte vi bløyte oss i badekaret for å få av oss strømpebuksen som hadde grodd seg inn i sårene på føttene. d var grusomt. ingenting har julpet meg. jeg ar prøvd alle kremene som leger har ambefalt,(resept) jeg har prøvd alle på apoteke (resept frie) men d eneste som har julpet på meg er diprosalic! den er egentli for folk med soriasis...men den er helt utroli!! alle sprekkene mine som jeg har på hendene,forsvinner over natten. å alle de småblemmene som klør sånn,er borte over natten:) jeg kaller den bare vidunder kuren min:D herli å vere så å si eksem fri!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå