Gå til innhold

Kjenner dere hodet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 34+3 men fortsatt usikker på hvordan barnet ligger i magen, altså om han ligger i hode el seteleie.

Kjenner jeg er litt smånervøs for at han skal feste seg med setet først, selv om det fortsatt kan være noen uker til han fester seg... Men lurer på om det er noen som har fått konstatert at babyen har festet seg i hodeleie; kjenner dere hodet i såfall utpå magen?

Litt usikker og nervøs bare...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vete at babyen lå med hode ned i veke 28 og då kjente eg mest liv oppe med ribbeina og borti eine sida av magen. Kjente det var noko stort og rundt som lå under ribbeina mine det var sånn eg merket det, for ein gang flytta han på seg i sete ein dag eller sånn og då kjente eg godt at han flytta denne store runde tingen (som er rumpa) bort i den eine sida av magen. Var hos jordmora dagen etter på og ho sa at han låg då med hode så langt oppe at han godt kunne ha snudd seg rundt ein tur.

Eg har nå fått stadfestet at hode har festet seg og då kan eg kjenne bevegelse ganske ubehagligt langt nede i underlivet uten på. Kan vel kjenne når eg legger ein neve på ca, der som kjønnshårene mine begynner. Der kjenner eg at det er hardere enn vanligt og eg kan kjenner noko som snur seg der inni. Ikkje så kjekt i forhold til tanke på sex og slikt. He he...

Vet ikkje om dette hjalp. Men prøvde nå iallefall.

Tenkte eg berre skulle legge til at når mamma gjekk med broren min så la han seg ikkje i hodeleie før 2 dager før ho fødde han. Han snudde seg fram og tilbake fleier ganger vist..

Skrevet

Jeg er 36+4 og jenta mi ligger fortsatt i seteleie. Kjenner veldig godt hodet hennes øverst på magen. Spark kjenner jeg bare nedover, men nå er det så dårlig plass at det ikke blir rare bevegelsene.

Skrevet

Hvis du har en hikkende baby kan du kjenne etter hvor det hikker... Er det langt nede ligger den sannsynligvis med hodet ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...