Gå til innhold

Hei!! Hva synes dere om navnet Luna???=)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luna Lovegood i Harry potter

Skrevet

...dårlig rødvin fra gymnastida...?

Skrevet

Fint, men må innrømme at jeg syns det høres ut som et hundenavn!

Skrevet

Luna er fint navn. Betyr måne på spansk også =) Lola er også fint =)

Skrevet

Synes det var litt spesielt.

Passer kanskje ikke helt til et norskt barn (synes jeg).. Tenker liksom USA/England med en gang jeg hører det.

Skrevet

Betyr måne :)

Hotellet vi bodde på i Bulgaria i sommer het Luna...

Også heter bikkja til svigermor Luna..

Kanskje ikke noe barnenavn??

Skrevet

...Luna...ikke noe typisk norsk, jentenavn...

Dersom dere er av latinsk opprinnelse kanskje...?

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint, men vil ikke kalle barnet mitt det hvis alle syns det er teit. Er 130 stk i norge som heter Luna.

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! Hvis jeg fikk jente, skulle hun egentlig hete Luna, derav nicket. Men det er en gutt som ligger i magen min, så da blir nok det litt teit;)

Skrevet

Mjaei. Det vert Runa for ein som ikkje kan seie R. Og veldig Agnar Mykle.

Skrevet

kjenner bare en hund som heter det- så "dårlige" assosiasjoner for meg på akkurat det som et barnenavn.

Luna er Italiensk=måne

Selina er engelsk=måne

Lunette er fransk=måne....

Skrevet

syns det e helt fantastisk nydelig. Hadde det her blitt ei jente, så ville vi nok valgt det navnet. :)

Skrevet

vet om tre bikkjer som heter det....-og i sommer fikk en bekjent en liten jente som heter det-ble veldig merkelig det der...synes i utgangspunktet det er veldig søtt-men kanskje heller på kjeledyret:)

Skrevet

fint navn:)

Hvorfor må folk ha norske navn hvis man er norsk eller bor i norge?

Må jeg kalle ungen min for tyske navn bare fordi jeg er tysk? For en teit ting å si..(skrive)

Morro når navnet betyr noe også, måne er jo ikke dumt:)

Skrevet

Luna skal vår lille bebis hete om det kommer ut ei jente, så det synes jeg er kjempe fint!

Ja, mange bikkjer som heter det, men so? :)

Skrevet

Syntes det var veldig fint og spesiellt. Noen jeg kjenner har en katt som heter Henrik og tante en hund som het Tina. Mange mennesker som heter det også. Kjempefint navn Go for it!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

en verktøyskatalog som heter luna...men jeg synes det er et fint navn allikevel

Skrevet

Måne er ikke noe jeg ville kalt opp et barn etter, det blir jo tradisjonelt forbundet med galskap. Lunatic = månesyk = gal...

Skrevet

Litt for "poppis" etter min smak. Men slik er det vel for alle jentenavn som slutter på -a nå..Thea, Hanna, Sara, Emma, Ava, Alma, Leah osv, osv...Er litt lei alle disse navnene nå - ikke meningen å såre noen...Men litt kjedelig når de begynner på skolen og alle har tilnærmede "like" navn i klassen..

Skrevet

Jeg liker det ikke... Blir for "fremmed" for min del.

Men om dere liker det synes jeg dere skal gå for det likevel. Ikke alle som liker navnet vi har valgt heller, men det endrer ikke vår mening om det (og nei, det er ikke Odd Bob som det kunne se ut som av nicket mitt :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...