Gå til innhold

noen lærere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken utdanning har du og hvilken lærer er du?

jeg har lyst å bli lærer i småskolen..hva er den beste veien å gå?

har ikke lyst til å gå lærerhøyskolen og har hørt man ikke trenger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet lærer. jeg har gått 4 år på universitetet og tar nå praktisk pedagogikk, da blir jeg adjunkt med opprykk og får undervisningsløyve på mellomtrinn, ungdomstrinn og videregående skole i mine fag (historie, religion, samfunnsfag og kunsthistorie), men jeg har ikke undervisningsløyve i småskolen. For å få det må du enten ta lærerskolen eller du kan ta førskoleutdannelse og bygge på den (tror man må det) for å kunne undervise fra 1-4 klasse.

Ps, hvordan går det med magen?

Skrevet

Jeg er lærer på ungdomsskolen, og har utdannelse fra Universitetet. Hvis du vil jobbe i småskolen vil jeg tro det beste er å gå lærerhøyskolen.

Jeg kan undervise på videregående, men ikke 1-3 klasse (mangler småbarnspedagogikk)

Skrevet

har sluttet å blø nå da..men testa positivt i går..må vente til onsdag for så å teste på nytt, om den er positiv får jeg komme inn til legen:s

takk som spørr

Skrevet

Har tenkt på deg skjønner du, opplevde jo det samme som deg, synes det er utrolig dårlig gjort av legen din å la deg gå så lenge i uvisshet, er jo kjapt gjort å ta en ny UL *bli sint på legen på dine vegne* Lykke til i morgen da! :-)

Skrevet

Du må nok gå lærerskolen om du skal undervise i småskolen ja. Evt. førskolelærerutdanning og 6-10 års pedagogikk, men da kan du ikke undervise lenger opp enn fjerde. Lærerhøgskolen er et skikkelig artig studium, og veldig mye som er bra med lærerhøgskolen i Trondheim!!

Skrevet

problemet er at jeg er ganske skolelei egentlig men så vil jeg studere videre:p

Skrevet

Du har noen muligheter:

Førskolelærer+ påbygging, gir deg lov til å være i småskolen opp til og med 4 klasse.