Gå til innhold

noen lærere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken utdanning har du og hvilken lærer er du?

jeg har lyst å bli lærer i småskolen..hva er den beste veien å gå?

har ikke lyst til å gå lærerhøyskolen og har hørt man ikke trenger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart ferdig utdannet lærer. jeg har gått 4 år på universitetet og tar nå praktisk pedagogikk, da blir jeg adjunkt med opprykk og får undervisningsløyve på mellomtrinn, ungdomstrinn og videregående skole i mine fag (historie, religion, samfunnsfag og kunsthistorie), men jeg har ikke undervisningsløyve i småskolen. For å få det må du enten ta lærerskolen eller du kan ta førskoleutdannelse og bygge på den (tror man må det) for å kunne undervise fra 1-4 klasse.

Ps, hvordan går det med magen?

Skrevet

Jeg er lærer på ungdomsskolen, og har utdannelse fra Universitetet. Hvis du vil jobbe i småskolen vil jeg tro det beste er å gå lærerhøyskolen.

Jeg kan undervise på videregående, men ikke 1-3 klasse (mangler småbarnspedagogikk)

Skrevet

har sluttet å blø nå da..men testa positivt i går..må vente til onsdag for så å teste på nytt, om den er positiv får jeg komme inn til legen:s

takk som spørr

Skrevet

Har tenkt på deg skjønner du, opplevde jo det samme som deg, synes det er utrolig dårlig gjort av legen din å la deg gå så lenge i uvisshet, er jo kjapt gjort å ta en ny UL *bli sint på legen på dine vegne* Lykke til i morgen da! :-)

Skrevet

Du må nok gå lærerskolen om du skal undervise i småskolen ja. Evt. førskolelærerutdanning og 6-10 års pedagogikk, men da kan du ikke undervise lenger opp enn fjerde. Lærerhøgskolen er et skikkelig artig studium, og veldig mye som er bra med lærerhøgskolen i Trondheim!!

Skrevet

problemet er at jeg er ganske skolelei egentlig men så vil jeg studere videre:p

Skrevet

Du har noen muligheter:

Førskolelærer+ påbygging, gir deg lov til å være i småskolen opp til og med 4 klasse.

Allmennlærer gir deg lov til å være alle trinn i grunnskolen 1-10, vil du på vgs, må du ha mer fordypning innen ett fag i tillegg, på mellomfagsnivå

Du kan ta fag på høgskole eller universitet(bachelor eller master)+ppu, dette gir deg lov til å være i fra 5 klasse og oppover i systemet.

Skrevet

Jeg er lærer i ungdomsskole, har lærerhøyskole. Har også jobbet i barneskole. Min erfaring er at de i mange barneskoler praktiserer "klasselærer", de har nesten alle fag i en klasse. Da er det fornuftig med allmennlærerutdanning. I Ungdomsskole og videre er universitetet veien å gå.

Skrevet

Jeg er allmennlærer og gikk da 4-årig lærerhøyskole + grunnfag i norsk. Kan da undervise på grunnskolen + 1.klasse vdg i norsk (tror jeg i hvertfall...)

Du burde ta førskoleutdanning, som er 3 år + 1 år PAPS, som er nødvendig for å kunne jobbe på skolen. I min kommune er det overflod av de med en slik utdanning, så her foretrekkes heller allmennlærere, for de kan brukes overalt. Men har du ikke lyst, så har du ikke lyst... Tror også noen høyskoler har en slik allmennlærerlinje at du kan fordype deg i enten småskolen, mellomtrinnet eller u.skolen i de ulike fagene. Har i alle fall hørt snakk om det. Gå på høyskolenes hjemmesider og les.

Ulempen ved å ta førskolelærerutdanning er lavere lønn... Men det viktigste er jo at man skal trives og ikke nødvendigvis lønna ;)

Skrevet

Eh.... 6-10 års pedagogikk i tillegg til førskolelærer???? Hvor har du hørt det da?

Skrevet

Tror ikke lærerskolen er dummeste stedet å starte hvis du er skolelei, faktisk.. Mye lek og moro der:)

Skrevet

du kan gå førskolelærer, men må vel ta noe ekstra i tillegg.. Da har du jo flere muligheter enn bare skole etterpå å da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...