Gå til innhold

Noen som har bygd på huset sitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet et koselig lite hus med fin tomt vi kunne tenke oss og kjøpe, i den hensikt å utvide huset med 50-100 kvm.

Hvordan er prosessen i forhold til utbygging? Er det en lang og kostbar papirmølle som tar uendelig med tid, eller lar dette seg gjøre ganske raskt?

Hvor mye bygde dere ut og hva ble kostnaden?

Vi regner ca 500000-600000 i byggekostnader, men da har vi ikke satt opp noe budsjett. Den summen er hva vi har råd til å betale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygde på ca 70 kvm for 2 år siden; bad, stor gang, 2 soverom og noen boder.

Det første vi gjorde var å finne en arkitekt som tegnet tilbygget. deretter kontaktet vi flere byggefirmaer og innhentet anbud. Vi valgte ikke det billigste anbudet, men valgte de firma som virket mest seriøse. De gjorde hele papirmølla i forhold til kommunen, mens vi innhentet nabovarsel etc. Behandlingstid i kommunen var ca 4 uker.

Vi endte på ca 700 000. I illegg kom alt av egeninnsats og materialer innvendig. Vi la vegger, gulv og tak selv + malte.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg så mye, men noen naboer bygde på rekkehuset sitt nå nylig. De bygde ut foran og bak, og betalte nesten 600.000 for ca 25 kvm totalt (større stue og ekstra gang). Det har jo blitt mye dyrere å bygge ut nå i det siste.......I hvert fall her i Oslo-området, med mangel på håndverkere.

Aner ikke noe om papirmølle etc. Men nå blir jo innlegget dyttet lenger opp, kanskje noen andre kan svare.

Skrevet

Takk for svar!

Noen flere?

Skrevet

Vi holder på nå, bygger på 110 kvm i to etasjer. 2 soverom, vaskerom, bad og stor stue, med stor veranda.

Vi fikk en arkitekt til å tegne, for så å regne overslag.. (med snekkere, elektrikere, rørleggere osv) og vi endte på 1,2 millioner:S Så regnet vi videre på hva vi kunne gjøre selv, og endte med å låne 700 000.. Nå er vi snart klare til å begynne innvendig, og har en god del penger igjen.. Snakk med noen som kan faget godt, og gjør det dere kan selv! utrolig mye penger å spare. Vi andgrer ike t sekund, selv om vi omtrent ikke ser hverandre for tiden, og heller ikke kommer til å gjøre det frem til jul.

Hm.. Nå ble jeg usikker på hva du spurte om, må lese en gang til, hehe.

JO! Søknaden tok ikke lang tid, et par uker tenker jeg. Så må dere få godkjennelse av evt naboer..

Skrevet

Vil legge til at verken samboeren min eller faren hans (det er de to som har bygget hele påbygget) har erfaring innen snekkeryrke, de har lest seg til det de har gjort,og fått hjelp uten å måtte betale for det. Sett opp budsjett! Snakk med han som skal tegne for dere, han burde også være kapabel til å sette opp et overslag for dere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...