Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Hei alle sammen, jeg søker svar her, ettersom jeg ikke tør ta kontakt med legen min igjen. Vi har kommet litt skjevt ut på et vis, men det er en annen historie. Jeg er 35 uker på vei, og forrige uke var jeg på ordinær kontroll hos legen min. JEg fortalte da at jeg hadde hatt litt vondt i hodet (men ikke panna) og litt vondt i øvre del av magen. I tillegg har jeg litt vann i kroppen. Hun tok blodtrykk og urinprøve. Blodtrykket var noe høyere enn vanlig, men urinen fin. Likevel sendte hun meg til sus for å sjekke. Der fant de at babyen var litt stresset i magen min (men kan det ha skyldtes at jeg var stressa?) med første sparketest. De tok først en blodtrykk-test, den viste litt høyt. Så tok de en ny, og den var tilnærmet fin (bare minutter etter). Jordmora på syehuset mente at kanskje den første blodtrykkstesten var tatt litt feil eller forskjært (i selve albueleddet) og at det kanskje var derfor det ble høyt hos legen også. Etter ny sparketest (denne gangen fin) ble jeg sendt hjem med beskjed om at dersom det ble værre måtte jeg ta kontakt med en gang. Jeg sitter nå med svak hodepine (ikke så mye i pannen, mer på sidene), og fremdeles litt vondt i øvre del av magen (litt på siden under ribbeina). Jeg tror kanskje det kan være babyen som trykker på også(?) Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men kanskje høre hvordan dere tenker? Så lenge jeg ikke har så vondt at jeg trenger paracet, og egentlig ikke er blitt så mye værre (kanskje bare litt mer konstant), bør jeg avvente med å ta kontakt? Jeg tror ikke jeg har fått noe mer vann i kroppen heller. Jeg er nok en bekymra sjel. JEg pleier derimot ikke gå noe særlig til lege (pga sykehusangst). Men nå har jeg jo den lille å tenke på, så jeg blir så usikker. Lurer litt på om jeg innbiller meg dette jeg. Litt vondt i hodet og magen er kanskje normalt i uke 35 også? Har dere noen råd til meg? Klem fra en stressa førstegangsmamma.
Frukten og To små Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Kjære deg, ta kontakt med privat klinikk eller JM på helsestasjon! Og det går ann å ringe, forklare at du ikke ønsker time men er litt bekymret og ønsker å få svar på en del spm! Det er ingen som tvinger deg til å gå til fastlegen din! Jeg kan ingenting om sf, ikke har jeg hatt vondt i hodet. men den "magevondten" du snakker om, trur jeg er press? kjennes det ut som at det er noe som presser(press kan oppleves veldig ubehagelig), eller gjør det vondt?
prøvekluten+3små Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 jag har hatt det på eksakt samma viset,fikk komme inn til en jordmorpå føden i går,og opplevde nesten ordrett det samma som deg..har og hatt hodepine,litt mer vann siste uka,kvalm og rett og slett uggen..men ingenting galt på meg heller:o)så lenge urinen er fin og blodtrykket og,så tror jeg ikke du skal bekymre deg..har og hatt øverst-i-agen-vondt..men det kan være luftsmerter og..
Mamma til snart 4 Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 hey jeg tenkte det samme som deg for noen uker siden. alle sier du MÅ ringe føden føler du att du hovner opp i ben og fingrer. men det trengs visst ikke legen på føden sa at nå når vi nærmer oss fødsel så hovnet (mange av oss) vi ganske gått opp. hos meg passer så vidt forlovelses ringen på lillefingeren. jeg har også knivstikk under brøstet med ribbebena,men kun på høyre side, men hos meg er det rumpa til babyen som har gjort meg øm. er det SF så kjenner du at smertene går langt bak i ryggen sier de.(men trenger ikke å være) jeg hadde også hodetverk, satt i pannen, men kun når jeg himlet eller så opp med øynene. hadde ikke feber så det gikk over etter en stund. BT mitt var fint. . så nå tenker jeg ikke på at det kan være noe slikt, kun 7 dager igjen;) men føler du at det er ett eller annet så ring føden, ikke tenk på at det er dumt, bedre en gang for mye enn for lite. men jeg tror vi gravide er veldig redde for att noe skal være galt, det er jeg selv.jeg ringer føden visst jeg føler det er noe som ikke er slik som det skal. . . lykke til;)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Hei Jeg kommer fra legen nå pga konstant og kraftig hodepine i fem dager. Det var ingenting galt med meg heller, men fikk beskjed om at det var spenninger som gjorde det til. Legen sa at jeg skulle slappe av i to dager, og ta to paracet, fire ganger om dagen de neste to dagene. Ble det ikke bedre av dette så skulle jeg kontakte legen igjen. Men som de sier over her; ring lege, jordmor eller føden om du er bekymret. Syntes det var ekkelt å komme på ekstrakontroll jeg og, og forklarte dette for legen min. Hun sa at det var full forståelse for bekymring ved slike andledninger, og at en spessielt blir obse på smertene ved graviditet. Hu sa også at ofte hjelper det på å få avkreftet bekymringene fra en lege da psyken ofte hadde stor innvirkning på formen. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for svar jenter. Tusen takk. Det er godt å høre om andre som har det likt. Jeg er en smule hysterisk tror jeg. Har vært på føden tre ganger allerede. Første gang lite liv, andre gang lite liv og nå pga blodtrykket ++. Begynner å bli litt flaut. Tok en paracet i sted- for hodepinen. Egentlig er den ikke så ille, men for min egen psyke, så tenkte jeg det kunne være lurt å kvitte seg med den. Jeg skal ringe føden hvis det eskalerer. Så får jeg si som noen over her, at jeg ikke vil ha time, bare svar på noen spørsmål. Takk for tips. Det med vondt under høyre ribbein tror jeg nok er press for babyen, ja. Hun ligger stort sett på den siden. Jeg er så glad for at jeg har dere å spørre. Tusen takk igjen. Dere er så gode jenter. God klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå