Torpekjærringa Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 hei ! Mini her klager over vondt i øret ( er dette noe som går over av seg selv? eller må det behandles av lege ? takk for svar !
* 5 om dagen * Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 de vil helst ikke bruke antibiotika på sånne ting som går over av seg selv...men vondt er det...
Lupinia Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har øreunger, og jeg har etter hvert lært at legene anbefaler at ungene får nesespray og paracet med jevne mellomrom når de har vondt i ørene. Min erfaring er at det som oftest går over i løpet av et par dager med denne behandlingen. Noen ganger vil ikke feberen slippe, og da har jeg reist til lege og fått antibiotika, men det går vanligvis greit over av seg selv. Hvis ungen helt tydelig hører dårlig under ørebetennelsen, er det lurt å få legen til å undersøke ørene 6-8 uker etterpå. Kan unngå at han/hun går rundt med væske i mellomøret over lengre tid. Lykke til, går som oftest fort og greit over.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 jeg hadde mye øreverk da jeg var liten,og måtte ha penicillin hvergang...fy faen,husker det til den dag idag..kasta opp hvergang.. VERSTE jeg noen gang har smakt..
Lupinia Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg hadde også utallige ørebetennelser da jeg var liten, ikke så vanskelig å skjønne hvem ungene har arvet det av.... Jeg fikk også antibiotika hver eneste gang, men det har legene gått bort fra. Det går som oftest over av seg selv, men noen ganger kan det være nødvendig hvis det ikke går tilbake etter et par dager.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 har de det ? jaja... følger ikke med på sånt...men jeg vet ikke om jeg hadde hatt samvtittighet til å la småtten ligge med sånne vondter når jeg husker hvor jævlig det var....får man ikke medisin lenger for det da???
Torpekjærringa Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for svar ) Mini her i huset går på lavdose med antibiotoka...og har gjort det hele livet pga en nyrefeil...... så egentlig ble jeg litt overasket at hun fikk ørebetennelse, trodde det på en måte virket profylaktisk...men ser ikke slik ut ! men da kan jeg regne med at det går over av seg selv? og at hun ikke trenger å få stor dose med antibiotika ?
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 det må du nesten sjekke på mini... om hun får mer vondt ville jeg gått til legen med henne å krevd mer medisin,for det der er jævlig vondt..
Lupinia Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Legen vår har fortalt meg at ungene mine lett får ørebetennelse fordi det er trange forhold i øregangene, vokser det av seg etter hvert som de blir større. Min erfaring her i huset er at de veldig sjelden trenger antibiotika for dette, men hvis det ikke går over på 2-3 dager får jeg legen til å vurdere dem. Får de dårlig almentilstand reiser jeg før. Vanskelig å vurdere jenta di, jeg er ingen lege. Ville nok spurt legen hennes hvordan du skal forholde deg til at hun får infeksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå