Gå til innhold

Hva synes dere om Berlinerpoplene i går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ganske fornøyd.

Men jeg synes Tor var litt for tafatt og stakkarslig i forhold til sånn han fremstilles i boken...han virker jo nesten tilbakestående i filmen.

Og så synes jeg Erlend kanskje var litt VEL slem og furten og at Krumme var for tykk (hadde tenkt meg ham som sånn tykk at han har en skikkelig kulemage, ikke med dissende flesk rundt hele).

Og så synes jeg at stemningen var kanskje litt for dyster g traurig, men på den annen side var det litt sånn jeg så det for meg da jeg leste boken og da, så...

hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tor var for tafatt ja

erlend var perfekt

krumme også

torunn var for gammel

moren var jo sånn som jeg så henne for meg

"faren" også

Margido var helt ok..jeg så for meg en tynn lang mann da, så han var litt for gammel og litt for tjukk. Ellers greit.

Jeg savnet mer av grisene og at de har utelatt swarowski krystallene til Erlend er helt horribelt. De er jo en viktig del av boka.

Skrevet

Og ellers synes jeg det var litt for depresivt ja. Jeg lo mange ganger i boka, men lo bare en gang i går og det var om julekrybben og at jul ikke var dårlig kledd småbarnsforeldre fra midtøsten.

Håper det tar seg opp litt..

Skrevet

Ja, de savnet jeg også.

Og så synes jeg leiligheten deres ikke var stilig nok, særlig ikke badet. Det skulle jo være digert med jaccuzzi.

Margido var akkurat sånn jeg hadde tenkt, og det var faren også..eller han var nesten bedre i filmen enn jeg hadde tenkt da jeg leste ;-)

Skrevet

Synes den begynte litt tregt, men regner med den tar seg opp etterhvert:) Skal hvertfall følge med videre, elsket bøkene.

Skrevet

Hihi, jeg søkte litt rundt etter anmeldelser, olg den får stort sett veldig gode tilbakemeldinger.

men jeg måtte le litt av denne kommentaren fra dagbladets anmelder:

Hvis man setter seg foran flatskjermen i feil humør, kan «Berlinerpoplene» framstå som en parodi på dramatisert traurighet. Familien Neshov er dysfunksjonell på denne erkenorske måten der problemene får ligge og gnage i årevis, slik at hver replikk som presses ut, høres ut som om den har kjempet seg forbi en flere generasjoner lang forstoppelse.

Jeg sier ikke at det er urealistisk, men stemningen er uansett innmari trykkende og det tar litt tid å leve seg inn i dette knugende universet. Og når kontrasten er homofil designerlykke i Danmark, er det ikke fritt for at en heterofil middelklassefjott føler at han faller mellom en fjøskrakk og en av Arne Jacobsens svanestoler.

Skrevet

hehehe....syns det va så kjekt jeg. var bare helt fantastisk at den varte i nesten 1 time.

men........

*Krumme skal bare ha en stooor kulemage.

*Szwarovski krystallene burde så absolutt være med.

*Tor og faren var altfor like utseendemessig og aldersmessig. Tor burde sett yngre ut.

*Badekaret til Erlend og Krumme var jo fryktelig lite. Dårlig plass til Krumme;)

* Kjøkkenet på Neshov var ALTFOR stort. Har sett det for meg som en liten tynn tarm med inngang i begge endene og kjøkkenbenk på ene langveggen og kjøkkenbordet under vinduet på motsatt vegg. Og kanskje ikke SÅÅÅÅ slitt pg rotete! Ser for meg at mora har hatt litt forstand mens hun var frisk og prøvd og gjort det beste ut av det liksom....

Skrevet

fantastisk bra skrevet anmeldelse:) hahaha.....ler godt:)

Skrevet

Nej nej nej..mora gjorde jo ingen ting da. Det som er tingen, eller hun rydda jo men alt av duker og flotte ting skulle jo spares på. Måtte flire av fryseren hennes. Den så vel ut som fryseren til bestemora mi. Hehe.

Synes også Tor kunne vært litt yngre.. alle kunne det, bortsett fra Erlend da. Han var flott. Tenkte ikke på at den nesten var en time lang, gikk fort så jeg må ha synes det vært allright selvom mye manglet. hehe.

Skrevet

sant nok det!!! måtte og le når jeg så fryseboksen....og når erlend sa det om julekrybben. Gleder meg til neste mandag:) Var så trist når helikoteret kom og skremte grisene. Ble en veldig bra scene og virkelig!!!

Skrevet

Utrolig bra...nesten akkurat slik jeg så det for meg da jeg leste boka:-)

Krumme skal jo være stor, han var akkurat slik jeg så ham for meg...blir spennende å se hvordan han kler skinnfrakken...hehe Ang badet så var det vel bare gjestebadet og ikke hovedbadet vi så...? Erlend var hærlig! Savner naturligvis swarovski-krystallene...

Gleder meg til fortsettelsen:-)

Skrevet

tror du kan se det på nett-tv jeg, monajenta. :) Sjekk nrk.no. :)

Skrevet

ja det var kanskje "bare" gjestebadet. Men badet erlend der da??

Skrevet

Jeg tror nok at han ikke badet på gjestebadet nej, man er nok best stilt om man legger vekk alle forventningene sine og heller tenker at det er norsk film og at de har budsjetter de må holde. Swarowaki krystaller og steamdusj er kanskje ikke helt i budsjettet. Hehe. Siden de har kutta ut det at margido vil flytte for å få seg badstu blir det jo heller ikke så viktig for han når han er der på besøk? Eller er det i bok to han vil flytte for å få badstu? Blander litt jeg.

Skrevet

Enig med HI! Så første episode på nett og fikk ikke med meg slutten.

Skrevet

Har ikke lest boka (skamme meg...) og stilte helt uten forventninger. Syntes den var fantastisk bra, og nåde lillemann om han våkner og forstyrrer kosestundene mine foran tv de neste mandagene framover! Karakterene, stemningen og alt var flott! Ble helt dratt med og tiden fløy. Endelig valuta for sure lisenspenger!

Skrevet

En ting som jeg hang meg opp i var at de snakket bokmål-- det er jo en staut trøndersk bondefamilie...

har man lest bøkene først blir man ofte litt skuffet..man lager jo sin egen film inne i hodet...

Skrevet

Synes også det var veldig bra, men enig at det er dumt at Tor og faren ser jevngamle ut. Det var fint laget sånn at kontrasten mellom livet på gården og Erlends liv i Danmark kom veldig godt fram. Hadde ikke sett for meg at Krumme var så tykk, og hadde også sett for meg at han var lysere i håret. Blir spennende å følge med videre, gleder meg!!!

Skrevet

Jeg ble ikke deprimert av boka, men det ble jeg av serien!

Lange trykkende pauser i samtalene gjorde det hele litt unaturlig, syns jeg.

-Tor virket tilbakestående

-Margido var perfekt

-Leiligheten til Erlend var ikke så stilig som i boka

Skrevet

Nå har jeg sett det også, fantastisk!!!!

Torunn hadde ikke sånt hår jeg så for meg, hehe;) Men etter en stund syns jeg hun passet veldig bra. Moren hennes også, det lille vi fikk se.

Tor var litt for stor syns jeg, så han for meg som litt tynnere. Ellers syns jeg han var bra. Enig i at det burde vært større aldersforskjell mellom Tor og "faren".

Erlend var perfekt, men jeg syns Krumme burde vært litt mer sjarmerende.

Margido var perfekt. Kunne ikke hatt en bedre person i rollen enn Bjørn Sundquist!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...