Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Den siste uken har jeg fått vondt i den ene rompeballen (som det pent heter ;o)) Det kjennes som det er på ett punkt ganske langt inne muskelen. Det blir ganske bra i hvile, men så raskt jeg er i aktivitet kommer det. Ikke veldig vondt, men kjenner det mer og mer som dagene går. Jeg mistenker at det er nerver som er i klem. Men har ikke snakket med fagfolk enda. Når jeg nevner det for andre så er det kjempemange som har det, spesielt flergangssvangre. Er det noen av dere andre som har det/kjenner til hva det er for noe? Bekken/nerver. Er det noe jeg bør gjøre noe med, eller går det over av seg selv? Hilsen fersking på 3 trim )
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Det høres kansje ut som bekkenet ditt ja, isjas (vet ikke hvordan man skriver det)nerva ligger ned i rompa. det er ikke så uvanlig att bekkenet ligger og klemmer på den. har hatt bekkenløsning siden uke 9:(
Fløffy Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 JEPP! Kjempeofte om morgenen. Hadde dette med forrigemann og det var starten på bekkenløsning for meg. Har det litt denne gangen også (u37), men ikke som sist. Vær forsiktig med deg selv nå som du begynner å bli tyngre - ikke bære tungt og sånt (annet enn magen, da).
straxmamma:) Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 jeg var hos JM igår å fortalte om det samme problemet, og hun mente det var en nerve i klem....hørtes ikke ut som det hadde med bekkenet å gjøre, sa hun! Hun sa også at det går over når ungen er ute, ettersom grunnen til at det er sånn, er at ungen presser seg ned i bekkenet og klemmer på denne nerven som gjør at vi får vondt.... Har det noe med bekkenet å gjøre i ditt tilfelle, kan det sitte lengere i....min søster hadde sånne smerter i sitt forrige svangerskap i forbindelse med bekkenet, og hun har enda vondt visst hun legger seg rett på ryggen...( og ungen hennes er nå over to år gammel )..... Men får håpe det bare er denne nerven da, så ordner det seg skal du se:)
BEA-77 Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Har det sånn jeg også. Er førstegangs og kjente dette ganske tidlig i svangerskapet. Tror jeg merket det allerede i tredje mnd, ved turgåing, husarbeid osv. I 7 mnd ble det skikkelig ille. Kjente dette på begge sider og var en stund knapt i stand til å gå 10 meter. Hadde det sånn ca en mnd og deretter har det blitt bedre, men kjenner det litt dersom jeg styrer en del i huset eller går tur. (omtrent som det var i 3 mnd) Jordmor mente at dette var babyen som trykket på isjasnerven og det kan sikkert stemme, for omtrent på den tiden barnet la seg med hodet ned, så gikk det verste over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå