Gå til innhold

Han våkner og gråter samme tidspunkt hver natt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er akkurat blitt 2 år.

Legger seg kl.20 og står opp ca.6-7

Men han våkner HVER natt rundt kl.05 og gråter til vi har vært inne roet ned.

Aner ikke hvorfor...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at han blir litt kald? Kl 5 er det kaldeste tidspunktet i løpet av døgnet, og det kan jo hende temperaturen da også er på det laveste inne på soverommet. Min datter er et par måneder yngre, og vi har hatt samme problem i perioder. Sist gang var det over etter et par netter, når vi bare passet på å pakke dyna over henne før vi selv gikk og la oss (hun vil aldri ha dyna over seg når hun skal sovne). Hun sover forresten ofte litt lenger på morgenen, også, om dyna er på. (nærmerer 7 fremfor 6.30)

Andre alternativer er jo at lyder utenfra kan forstyrre. Vi bor i blokk og avisa blir levert ved de tider, tror det hender at hun så vidt våkner av dette. (Soverommet er vegg-i-vegg med trappoppgangen)

Skrevet

Det kan jo være så mangt: Sønnen vår gjorde det samme da han var 2,5 år, og han sover egentlig utrolig bra. Han våknet kl. 22. Han snakker så han sa hva det var: "Skummelt". Han har vel modnet litt i hjernen og skjønner at noe kan være skummelt. Jeg vet ikke hva som var skummelt, men det varte bare maks. et par uker. Nå sover han som normalt igjen. Det er ingen lyder her vi bor som vekker ham, så det må være hans biologiske klokke eller i forbindelse med drømmefasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...