Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Plutselig etter 5 mnd så vil jeg ha et annet navn til gutten vår. Det navnet han har nå er egentlig et ganske fint navn, som "alle" vi kjenner liker kjempegodt. Det var ikke førstevalget til verken meg eller mannen min, men "det eneste vi ble enige om". Jeg innser at det blir for dumt å finne et helt nytt navn til han nå når han er så stor og er døpt og greier!?!, har jo fått masse inngravert i dåpen også.. Men tenker på å heller begynne å bruke mellomnavnet hans. Det fant vi rett før han skulle bli døpt, hadde egentlig ikke tenkt på å ha mellomnavn i begynnelsen. Hva synes dere, blir det for dumt eller er det greit? Synes selv det er greit i forhold til gutten da han enda ikke er så stor at han har fått noe forhold til fornavnet sitt. Men så er det resten av slekta da, på begge sidene: De synes fornavnet hans er sååå fint..og så er det oppkalling, så da får jeg egentlig ganske dårlig samvittighet.
manonym Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er ikke noe fan av å bytte navn så lenge i etterkant. Da er det bedre at dere bruker mellomnavnet som du sier. Men blir vel kanskje litt rart det også når han er blitt så stor. Hm.. Vanskelig det der! Ble nok ikke noe klokere av mitt svar, hehe..
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 tenker faktisk på det samme som deg:) men synes det blir for dumt å bytte nå! møtte en voksen mannn som het christoffer , og syntes ikke det passet i det heeele tatt. ..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Han er oppkalt etter en som sto meg veldig nær, og som døde da jeg var tenåring. Flere rundt meg, og egentlig også jeg selv syntes det ville være en fin måte og ære han på ved å oppkalle gutten vår etter han. Men nå er det blitt sånn at siden sønnen min heter det samme som han nå så har jeg begynt å tenke tilbake ganske mye. Og det er ganske plagsomt, siden det er endel sorg og andre følelser involvert. Så det er hovedgrunnen til at jeg vil bytte navn, ikke akkurat selve navnet, det er jo fint da. Og tror ikke det vil hjelpe å prate med noen om det heller for å "bearbeide" det, for det har jeg gjort masse av før tidligere. Så er ganske rådvill på hva jeg egentlig skal gjøre. HI
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Min personlige mening er at det er litt sent.
lisje marthemora Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Hva med å spare det navnet til neste baby?(viss dere ikke er ferdig da) Kan jo hende det blir en gutt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå