Gå til innhold

trodde man kunne høre hjertelyd ved 16 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har stetoskop som han prøvde lytte med igår på magen min,han hørte ingen ting,jeg fant heller ikke noe.kan den ligge sånn til med morkaka og sånn at man ikke hører den enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hørte hjertelyd,nå når jeg var hos jordmor,jeg er 15 uke på vei..

men har ikke du vært hos lege eller jordmor enda??de bruker å lytte etter hjerteslaga rundt uke 13..

Skrevet

Dette er veldig individuelt fra sted til sted,person til person osv.. Her i distriktet hører de ikke etter hjertelyd før uke 20. Nettopp fordi de er frykter at folk skal bli redd og lei seg når de ikke finner noe.. Fant ikkeno på meg i uke 15. Legen altså. Hørte ikke igjen før i uke 20,da fant han den med en gang... Så prøv å ikke tenk for mye på det..

Skrevet

Tror du må bruke doppler for å høre hjertelyd så tidlig. Det er det de bruker hos jordmødrene. Stetoskop er ikke like lett å høre noe med så tidlig.

Skrevet

å takk for svar, trodde at stetoskop var mer å stole på enn doppler JM bruker jeg.

Skrevet

var på 1.kontroll hos lege da jeg var 10 uker, så skal jeg ikke på neste kontroll før den ordinære ul da jeg er 18 uker.

Skrevet

Doppler går jo på ultralydbølger, og kan derfor fange opp hjertelyd når livmor og barn enda ligger langt nede og godt "gjemt" der inne. Stetoskop hører bare hjertelyden gjennom magen, og forsterker lyden inni stetoskopet:) Så tror du kan slappe helt av:)

Skrevet

Hei... veldig forskjellig. Legen hørte hjertelyden når jeg var 11+3. Trodde ikke ho skulle klare det, men jammen var den der. Var der nå igjen når jeg var 15 uker og da hørte vi lyden godt og med en gang ho satte den på magen min. Ganske kult... Dette er min andre, så det er det jeg husker best ved den første. Å høre hjertelyden

Skrevet

legen min hørte etter hjertelyden da jeg var 13 uker, hun fant den med en gang:) men hun sa ifra, at det ikke var sikkert hun fant den da! etter det har vi hørt den hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...