Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Skal begynne andre januar.. gleder meg ( sykepleier...)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har gjort det, og det er det eneste jeg virkelig har trivdes med! Du har all grunn til å glede deg:) Er ikke spl, men hjpl da. Det er utrolig givende, og like utfordrende! Skal nok tilbake etterhvert, jobber på pleieavd på sykehjem nå. Men MIN drømmejobb er en liten skjerma enhet;)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Altså,hehe, snakker om at jobben med demente er givende og utfordrende, ikke at jeg er hjpl.. kom på litt feil plass, hehe:) selv om det også er givende da;) ble bare tull dette ;o)
rødt&blått Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Har gjort det, men sluttet pga en elendig avd.leder.. Var alene om alt, og det er den store ulempen generelt med å være sykepleier på sykehjem.. Ellers trivdes jeg veldig i jobben, men det kommer veldig an på avdeling og bemanning også. Er ikke noe særlig å avslutte dagen/kvelden med en følelse av at du bare fikk gjort det aller mest primære med pasientene, pga mangel på tid... Politikerne/kommunene har foreløpig ikke gitt flere hender i eldreomsorgen, og det er en skam! Dette ble jammen negativt... -Hvor har du jobbet tidligere ? Det jeg likte spes. godt, var at de fleste sykepleierne ellers på bygget, hadde vært i yrket lenge og hadde mange gode råd og erfaring å dele ut! Det samme gjelder hjelpepleierne. -Noen hj.pleiere kunne fint klart å gå opp til sykdomslæreeksamen bare på bakgrunn av den erfaringen de sitter inne med. -Helt annet miljø på sykehjem enn blant sykepleiere på sykehus. Dessuten blir du godt kjent med pasienter og pårørende.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis jeg skal si noe om hvorfor jeg trivdes så godt, så hadde det bla. mye å si at på en ren dementavd. er det gjerne små miljø med få brukere, (men de er jo gjerne mer krevende). Syns det var herlig å få bli ordentlig kjent med hver enkelt (selv om ikke de 'kjenner' oss)- det er utrolig utfordende, hvordan man skal komme innpå hver enkelt, hvordan takle dem, hvordan gjøre det best mulig for dem, og ofte ift andre i avd. Ihvertfall vi hadde mindre gjennomstrømming av personale, noe som passet meg bra. Har noe med egen trivsel å gjøre. Er viktig å ha kjente personer, for beboernes del. Vi hadde sansehage, med høns som de eldre stelte og henta egg , masse blomsterbed til damene, stor veranda der vi ofte hadde hagefest- eller bare satt ute. Potetland der de satte, og tok opp potet, gammeldags gressklipper der de kunne klippe plen, måke snø på vinteren osv. Oi, dette ble langt, men kan prate om dette i dte uendelige, hehe.. Er liksom mine "hjertebarn", de demente:)
Learning to fly Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har jobbet der, er hjelpepleier. Misstrivdes veldig pga att mange av beboerne kunne utagere, så jeg følte meg utrygg. Hadde også en mann, som hele tiden prøvde å stenge oss inne alene på rommet med han...Ubehagelig. Ikke snakket han norsk heller, eller forstod norsk. Men man har jo mye bedre tid på en slik avdeling, for alle er jo "oppegående" og man slipper de tunge stellene. Men jeg foretrekker heller tunge stell og folk man kan kommunisere ordentlig med, fremfor å skvaldre oppigjen og oppigjen om det samme flere ganger om dagen, eller være redd for å bli slått til...eller bli låst inne med og trengt opp i ett hjørne av en sexfixert mann... Har fått helt fobi etter slike episoder. Men dette er meg, høres nesten usympatisk ut, men jeg trvides ikke med det..Trives dreimot godt på vanlig avdeling og i hjemmesykepleie.
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, gjorde det før permisjonen, har sagt opp for å være hjemmeværende. Men å jobbe med demente er superfestlig og interresant. Men tålmodigheten står på spreng til tider, spesielt å få i dem medisiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå