Gå til innhold

Pumping av melk...noen med erfaring..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man pumpe litt så sette pumpa i kjøleskapet for senere å pumpe flere ganger på samme flaske. Blir melka sur/ødelagt hvis man holder på sånn flere ganger? Tenker spesielt på den gummien man setter mot brystet som blir oppvarmet flere ganger, fremmer det bakterier etc??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan sikkert ringe helse station eller brsel avdeling så vet de sikker.

Skrevet

tror du bør pumpe ferdig en flaske om gangen. det er jo grenser på hvor lenge den holder seg, så bedre at du tar en ny en neste gang du skal pumpe. det hadde jeg gjort. pumpen skal jo kokes/ steriliseres mellom hver gang du bruker den også.

Skrevet

Den må steriliseres mellom hver pumping!

Skrevet

Den må steriliseres mellom hver pumping.

Og pumpet melk er holdbar en dag i kjøleskap. Fys ned for hver gang du pumper. Kjøp gjerne sånne spesielle fryseposer. Da kan du tine flere og blande sammen til en hel porsjon hvis du ikke pumper en hel porsjon hver gang.

Skrevet

Kanskje trenger man ikke sterilisere mellom hver pumping HVIS man setter hele pumpa i kjøleren inntil neste pumping??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...