Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 mulig denne irritasjon har vart over en tid, men svigemor gir alltid penger i gaver, helt greit. Jeg har da evt handlet det barna har behov for av større ting. (2åringen) Nå hadde gutten bursdag i juli og han har fortsatt ikke fått gave pga pengene blir brukt???? Så jeg lurer her, hvis et barn trenger større ting, kan man da ikke bruke penger av bursdag da for å kjøpe dette? Som sklie, hoppeleker og andre ting man vanlig ikke har råd til sånn med en gang? Jeg sa til mann min at hun kan finne en boblejakke som han trenger. Er det helt på bærtur å reagere en smule på?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hvis hun ville at pengene skulle spares, burde hun ha sagt ifra om det. Ikke uvanlig hos oss at vi får penger for å kjøpe presanger både til oss, og til barn. Det er jo mye gøyere å få en ting til bursdag, enn penger.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 I allefall da de er små. Her i familien pleier vi å høre i tilfelle foreldrene og bursagsbarnet trenger noe dyrt slik at man kan spleise eller gi penger.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Får vi penger til barna i bursdagsgave kjøper vi noe de trenger. Parkdress, vintersko osv. Kjøper gjerne et dyrere merke enn jeg hadde gjort uten disse pengene. Går jo til barna og jeg syns ikke din svigermor skal kreve at dere skal spare pengene, da får hun åpne en bankkonto til barnet og sette pengene direkte inn på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå