Gå til innhold

Til dere som ikke liker julen - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer,sel elsker jeg den:O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker julen, men synes alt styret rundt den går så ut over økonomien. Når dagen endelig er der så koser jeg meg, men før det er det bare ekkelt stress.

Skulle ønske det ikke var så kjøpepress bare.

Skrevet

veldig enigmed deg der da er sikkert mange som gruer seg til jul nettopp fordi de ikke har råd.

Skrevet

Mye stress her rundt juletider, 4 ulike foreldre som vil ha oss på rullering hver sin jul, mye mas. Ikke gøy. Mye kjøpepress. Er ikke kristen heller, så den kristne julen er ikke helt noe jeg brenner så for.

Skrevet

Jeg virkelig elsker julen og hele førjuls tiden...forberedelsene og forventningene er helt herlige..

men... det er ikke alltid så gøy dette med shoppingen nei. Føler at det er vanskelig å finne på noe genuint og prisriktig til alle vi kjøper gaver til. Vil jo at alle skal bli fornøyde, og ikke tenke på meg/oss som kjipe eller gjerrige (føler at det går mest på meg, for det er vel kvinnens jobb å handle..? eller)

er ihvertfall sånn her. Og er ikke gøy å bare kjøpe "noe" som ender i søpla heller. Så jeg får litt prestasjonsangst rett og slett mtp gavene.

Men jeg prøver å shite i det og kose meg likevell

Skrevet

Jeg både liker og ikke liker den. Selve julehelga er fin, med ro, stearinlys, samtaler og gamle barnefilmer.

Det jeg ikke liker er det fantastiske kjøret som har startet, tidsklemme og jul passer ikke sammen, og folk er så fordømt stressa. Oslo City 22 desember er helt jævlig. Jeg har heldigvis ikke vært der 23 og 24.. ;)

Hvis jula hadde handlet mer om ro, kos og barn istedet for kjøpefest, fyll og hjerteinfarkt, så hadde det vært fint.

Skrevet

Jeg er veldig glad i julen. Elsker juleforberedelsene og tradisjonene, men jeg misliker at folk skal starte så tidlig. Det er trist når folk blir lei av juleting før nyttår. La oss feire advent i adventstiden, jul i jula (fra julaften til 20. dag jul) og så slippe julegater og nisser resten av året.

Skrevet

Dere som har 4 familier o.l som synes det er mas å rullere, hvorfor starter dere ikke deres egen juletradisjon og blir hjemme? Evt inviterer til dere. Dere har jo blitt en egen familie nu. :) Er jo ikke det minste rart at dere vil ha egne tradisjoner.

Selv elsker jeg julen og førjulstiden. Så koselig altså, og jeg elsker å reise til mamma og pappa for å feire julekvelden. Nå bor jeg så nærme at det tar 4 min å kjøre hjem etter endt kveld. Deilig det. Det kan være litt vanskelig å finne rett julegave, men som regel går det helt greit. I år vet jeg ikke om lille skal feire jul med meg eller med pappa'n sin, så vi får se hvordan det går. Regner med at det blir en koselig julefeiring alikevel. Skal nå uansett jobbe til klokken 14. :)

Skrevet

poa:

synes du det er tidlig med julegateåpning 1. desember? Det synes jeg er helt passe jeg. Det er så mørkt og trist uten julegater og belysning. :) Enig med at det starter alt for tidlig med alt det andre. Feks er julemarsipanen alt i butikkene. :s

Skrevet

Jo, det er jo det vi gjør fra i år av. Men de bliur sååå sure vet du. Ikke noe koselig det heller. Uansett hva vi gjør så er det alltid noen som er misfornøyde osv. Min mor prestrerte å si at det var viktig at vi var hos henne på julaften siden hun hadde barnebarn i år, men det har da de tre andre også. :)

Tror vi bare blir aleine i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...