Gå til innhold

Hva bruker dere under ein Troll dress??? er jo ull og alt i den....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskeligt synest eg,det er jo ull i dressen,men kan/skal man bruke ull under også når man sender barna i bhg eller bare ha på dei ein joggedress eller flisbukse ???????? er sååååå usikker,min sønn blir så fort syk med krupp og dritt når han blir forkjøla,at eg vill helst holde han tørr og ikke at han skal svette og bli kald=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

super undertøy og flis er det beste du kan ha under dressen uansett om det er ull i den fra før.

hilsen barnehage tanta:)

Skrevet

Hvis sønnen din blir ofte syk, så bruk ull innerst mot huden alltid. Det vil hjelpe siden ulla holder han varm selv om han skulle bli svett. Bomull blir iskaldt når det blir vått.

Æ har kjøpt snuppa troll-dress med fast for inni (med ull i mellomlaget, og ikkje avtagbart ull-for) og vil bruke ullklær under, men kan bruke de mere tynnere typene ullklær, ullfrotte f.eks.

Skrevet

I fjor brukte vi:

Ullstrømpebukse

Ullbody

Når det var ekstra kaldt (type sju minus) hadde vi i tillegg:

tynn fleecebukse, alternaivt tynn bommulsbukse og tynn bomullsgensar utanpå.

Ullhals og ull-hue. Alternativt ullhjelm med hals.

Dersom barnet IKKJE kan gå, men sit mykje på rumpa (som barnet mitt på seinhausten i fjor) og det er frost: måtte eg ha ei ullbukse i tillegg til strømpebuksa og Troll-innedressen i ull.

Ungar bevegar seg mykje og to-tre-åringar blir fort varme.

Det er lettare for personalet å regulere når ein brukar lag- på lag- med litt tynnare ullgreier eller fleece.

Ofte er det jo kaldt på føremiddagen og varmare på ettermiddagen.

Skrevet

PS: dersom sonen din er mykje sjuk og blir lett svett, skal du bruke mest mulig ull inn til kroppen. Synetisk superundertøy/bomull/fleece, bir nemlig KALDT når det blir vått. Det vert ikkje ulla. Ull er det som regulerer temperatur best og held på varmen uansett.

Skrevet

Takk for greie svar da=) lærer eg nå;)

Skrevet

På min sønn bruker jeg bare ullundertøy under Trolldressen (når jeg bruker dressen med foret i). Dette gjelder midt på vintern da, når det er kaldt ute. Syns det er alt for tidlig å kle på slik nå, det blir alt for varmt. Nå har han bomullsstillongs og kortermet trøye under vanlige klær. I barnehagen da han er ute har han enten en tynn lekedress over eller bare jakke. På morningene er det rundt 0 grader her nå. På dagen 10-12 og det hender han tar av seg stillongsen etter lunsj. Han er 5 da og kan si fra hvis han fryser/svetter. Han ordner seg selv :o)

Skrevet

ja eg har lutr litt på det om eg skal ta med meg dressen i bhg eller om det blir fort for "varmt" enda,men ja du har rett i det med gradene...har det samme på min i dag som du på din,bra eg har gjort rett da=) hehe....

Skrevet

For barn som ikke går/beveger seg mye enda, kan det være lurt med en ullbukse ut over vinteren, fordi det kan bli kaldt i stumpen å sitte rett i snø/på kald bakke. Barn som er mye i bevegelse trenger ofte bare ullundertøy under, det gir stor bevegelsesfrihet i tillegg til god isolasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...