Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 Ikke ser det behagelig, hverken å gå med eller å ligge i heller...
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 syns anonyme innlegg er litt småharry jeg.....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Hmmm,sier meg ikke enig med det asså...synes det er litt søtt jeg:) dessuten har det sine gode hennsikter og kan være med på og hjeloe barn med å bli litt tryggere....
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Når du verken har prøvd å gå med det selv eller ligget i det selv så er vel ikke du den beste til å uttale deg kanskje...?
canutten Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 jeg synes det var en sånn motegreie da jeg fikk nummer en...det var dumt..for da han var 1 år lærte jeg å bære både i sjal og maitai, og det er rett og slett genialt! sønnen min vokste ut av babybjørn veldig tidelig. og sjal er mye bedre å bære i! man kjenner virkelig ikke vekta hvis man binder rett! mer som om man har lagt på seg noen kilo. sønnen min på 20 mnd elsker det og vi bærer så ofte vi kan! genialt på bussen i rushtid, på butikken og alle andre steder man trenger to armer. nå er jeg dagmamma for niesen min på ett år, da er det greit å vite hvor den ene er til en hver tid! Han sover gjerne bakpå der og det er sååå deilig! kjenner han blir tung og så hører jeg bare pusten i øret mitt! Nå skal jeg ha nummer to og jeg gleder meg til å bære i sjal fra dag en! (når det trengs da..) Hvis man vil vite litt mer er www.tettinntil.no et fint sted å begynne! kanskje gå på et treff! der får man låne og prøve og kanskje er det ikke så teit som man tror!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har prøvd det,hørt andres erfaringer med det osv... Har nok ikke ligget i det selv,men hadde det gått skulle jeg vel prøvd;)
Phantom´ Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg synes også det ser helt skrudd ut. Knuter og tøy alle veier. Men tviler ikke på at det er hyggelig og sikkert fint for barnet også. Jeg er nok så kjedelig at det blir tradisjonell babybjørn på oss....
kokosyklus Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg synes det er fint med bæresjal, men vet ikke om jeg gidder å bruke penger på det selv.. Og er det egentlig bra å ha babyen inntil seg hele tiden? De reklamerer med at man kan få gjort husarbied osv med babyen hengene på magen eller ryggen. Blir ikke babyen veeeldig avhengig av nærkontakt da? de må jo også lære å ligge litt for seg selv å leke tenker jeg da.. Ellers er det mange fine sjal.
Bohema77 Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Er litt enig med kokosyklus ang avhenighet ved konstant bæring. Men jeg tenker nå på å bruke "kangaroo"metoden de første månedene, det tror jeg er svært positiv for babyen og mer nært en en babybjørn, så bruke en babybjørn ved ca 2 mnd alder, evt sjal. Kangaroo metoden er spesielt bra for for tidlig født barn, og generelt for de nyfødte som er vant til å ligge inni mamma. Den hører hjertelyden, varmen og andre lyder som virker beroligende.
canutten Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 man trenger jo ikke bruke det hele tiden! selv synes jeg også det var fint at sønnen min lærte å ligge alene, han var veldig fornøyd med et teppe på gulvet. ikke noen tilhenger av å bære hele dagen for at ungen skal bli "trygg". jeg synes nesten det ville virke motsatt. MEN når man skal ut av bygården i Oslo, eller inn med bæreboser, eller ta bussen i rushtid, eller gå en tur innover stien å finne blåbær og kantareller, eller handle julegaver. DA synes jeg sjal er topp, like lett å ta på som babybjørn, man kan bruke det til ungen er flere år, i motsetning til babybjørn, og det er mer ergonomisk for mor og barn.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Bæresjal er jo egentlig ikke noe motegreie når en tenker på at i afrika for eks har barn blitt bært i sjal i mange generasjoner. Har tenkt og ha både bæresjal og babybjørn,er vel mest fordi jeg er nyskjerrig på om det har noen funksjoner på mitt barn. Bæresjal er blandt annet anbefalt til urolige barn og kolikk barn. I sjalet blir de på en måte svøpt der de ligger trygt inntil mamma`n sin og inntill hjerte...... Det er ikke dermed sagt man trenger og gå med den hele tiden da;)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Må også legge til at babybjørn skal ikke brukes over for lang tid når barna er nyfødte,så der er sjal mer hendige. Synes egentlig ikke at det var noe gøy at dette ble en diskusjon om hvor stygt og harry dette er...vil heller høre om erfaringer!!???
canutten Skrevet 9. oktober 2007 #14 Skrevet 9. oktober 2007 i begynnelsen tenkte jeg at i denne verdensdelen var det en motegreie, og ikke afrika og asia.. men vistnok så er "hoftebarn" nesten ikke eksisterende i de verdensdelene fordi barnet surres sånn som vi gipser, eller legger pute her! Jeg anbefaler alle å prøve! det er til og med litt moro! sære
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #15 Skrevet 9. oktober 2007 hvilket sjal bruker du canutten? det virker jo veldig praktisk på buss og butikker som du sier:)
lille stjerne Skrevet 9. oktober 2007 #16 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg gleder meg til å prøve å bære barnet mitt i sjal! Synes det høres deilig og narurlig ut, og så praktisk! Tror ikke ungen blir mer "avhengig" av å få en trygg oppvekst jeg da... Tvert imot! Ungen vil selv signalisere hva den liker. Synes det virker mye riktigere å ha med barnet rundt og la det få suge inn inntrykk i trygge omgivelser, enn å skulle ligge flatt på ryggen og se opp i en babyleke eller trynet mitt hele tiden...
termin 29.jan Skrevet 9. oktober 2007 #17 Skrevet 9. oktober 2007 Kjøp deg noe annet davel! :-) Noe er greit å ha i alle fall, for hvis du skal gå og bære ungen på armen får du bare en arm ledig til å gjøre andre ting, og så får man lett betennelser av ensidig belastning... Babybjørn er fint, men bør ikke brukes til nyfødte. Vi hadde begge deler, men "sjalet" vårt er uten knuter og haler og sånn, bare knapper. Ganske nøytralt egentlig, og helt svart.
canutten Skrevet 9. oktober 2007 #18 Skrevet 9. oktober 2007 jeg brukte et vevd sjal som jeg lånte...husker ikke lenger hva det het. Nå skal jeg kjøpe elastisk sjal til nummer to, og så har jeg meitai til han største
vannkvinne82 *060208* Skrevet 10. oktober 2007 #19 Skrevet 10. oktober 2007 jeg forbinder småharry med rørleggersprekk, cowboyklær, fett hår, rullerøyk, junkfood, grandiosa o.l...(ikke for å fornærme noen) ser ikke hvor bæresjalet passer inn her... en må få lov å være harry hvis en vil, og en må få lov å ha bæresjal hvis en vil. smak og behag. og som noen her sier, når det knyttes riktig, er det behagelig for den som bærer og den som ligger i.
Athravil Skrevet 10. oktober 2007 #20 Skrevet 10. oktober 2007 Det er jo ingen som sier at man MÅ bære hele dagen? Forskjellige unger har forskjellige behov. Kolikkbarn blir man utslitt av å bære på armen i timesvis, da ser jeg på sjal som et praktisk redskap siden man kan bære fra dag en av i det. Enkelte barn trives ikke alene på gulvet, hva gjør man da? Lar oppvasken stå for å aktivisere/roe barnet sitt? Lar barnet gråte i "timesvis" mens man selv gjør husarbeid? Putter ungen i sjal og kan gjøre husarbeid samtidig? For meg er svaret ganske enkelt, men det betyr ikke at jeg ikke vil lære barnet mitt å leke på egenhånd. Har sett så mange venner og bekjente som lager middag med ungen på armen, tungvindt og slitsomt er det og i mine øyne ser det farlig ut også - veivende babyarm som kommer borti varm kjele/ovn osv. Prinsippet "alt med måte" er kanskje lurt å huske? I tillegg til at man ser an situasjonen og sitt eget barn. Trives barnet på gulvet alene så er det ingen grunn til å putte det i et sjal fordi man skal ta oppvasken...
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 10. oktober 2007 #21 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg gleder meg til å bære lillegutt i sjal, samtidig som jeg spiser grandis! Hilsen skikkelig harry!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #22 Skrevet 11. oktober 2007 Og man må få lov til å synes bæresjal ser harry ut om man vil. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå