tiltiderensom Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 ..hva slags vintersko og vinterdress kjöper dere til deres 3 åringer?
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Heia! Vi bor i tromsø (der vi faktisk våkna til første dag med snø idag....) så her prioriteres det gode vinterklær tel ongan! Tel mi jenta har æ kjøpt Troll-vinterdress, Sorel vinterstøvler, Kivat lue og Hestra votter. Hoff, høres ut som æ e den merke-junkien..men etter efraring e disse tingan av e aller beste!
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Ja, med fast for! Personlig syns æ at de med avtagbart for er litt upraktiske...tross sin mening...pga av de blir fortere trange og for små. De kan også virke tykkere og mindre bevegelig. Prioriter heller gode ullklær under! Kan anbefale ullbukse og ullgenser fra sparkjøp faktisk! I ullfrotte, kr 159 pr. del. Disse e tynne og varme på en gang, kjempegode!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har Trolldress med avtagbart for til min gutt. Har tatt det løs fra dressen da for han bruker både Trollulldressen og en annen ulldress (Reflex) under ytterdressen. Har også kjøpt Sorel vinterstøvler som hun andre her. ReimaTec votter (den tjukke varianten). Er kjempebra votter. Har også Troll votter med ullfor, men de er ikke vanntette. Luer har vi plenty av i forskjellige varianter. Blandt annet Troll hettelue. Sorel støvlene går til -40 grader eller noe. De har en ulltøffel inni som man kan ta ut og lufte. De er vanntette og varme. Kanskje liiiiiiiiiiiiiiiiiiitt tunge, men det er ikke plagsomt. Footi støvler i samme type anbefales ikke, de er skikkelig dårlig. Husk hals i myk kløfri ull!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Hva du enn gjør,så styr unna sherrox,de egner seg ikke på vinteren når det er minus 5 grader og snø... Innvister heller i noen gor-tex sko,de holder hva de lover vis du behandler de pent. Sammma med vinter dress,bruk heller noen kroner på en god dress,kan anbefale:troll,reima og leketøy. Hilsen barnehage tanta:)
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Æ e så enig!! Cherrox e IKKJE vintersko! Kjenne æ blr småprovosert av foreldre som lar ongan gå i cherrox hele vinteren. I minusgrader blir de iskalde, knallstive og superglatte. (jobbe også i bhg...=))
Lille`mor & lillebøll Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Vis man spørr i en sko butikk kan det være du er heldig og får en ærlig sjel som forteller deg at sherrox er bare høst og vår sko.. Jeg personlig må bare si:JEG HATER SHERROX!!!! Er så lei av og se de,så jeg sender ut brev i min bhg om hva som er bra om vinteren av utetøy og sko...
løve81 Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er forsåvidt enig i at Cherrox ikke er vintersko, men hos oss er problemet av barnehagen ikke skjønner at det finns vanntette vintersko og dresser... Har kjøpt dyre goretexsko til snuppa, men de blir knapt brukt i bhg, her går det i cherrox eller lugger. Jeg tok faktisk hjem regntøyet i tre uker i høst slik at de bare hadde dressen å ta på snuppa, slik at de fikk se at hun holdt seg like tørr i den...(var ikke øspøsregn, men generelt vått og trasig høstvær) Jeg kjøpte Viking cherrox, de er lettere og ikke så stive som de andre... Når det er et par minus er de heldigvis flinke til å kle på lugger, det syns snuppa er helt topp!
tiltiderensom Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for mange svar Hadde Troll dress i fjor og Sorel sko. Va godt fornöyd med det, så kan vel hende det blir det i år også. Er sent ute med vinter shoppingen i år... Har lurt litt på dressen Nanook også, den får veldig bra skussmål. Har tidligere også hatt både Viking Goretex og Ecco, og tror ikke tulla har värt kald. Pröver å passe på at hun har ull innerst, og ikke alt for mange lag med klär. Stilongs uten fötter og ullsokker rett på bena har fungert veldig bra. Alt for mange valgmuligheter der ute, vanskelig å velge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå