Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Eiril???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt fram og tilbake her.. synes navnet er spennende, sjeldent og vakkert..men er det sært?? Tenkte litt på Eir, men det er jo egentlig et unisexnavn..og Eira går ikke, for det heter dattera til ei venninne..

Har så veldig lyst på et sjeldent navn- men det må samtidig ikke være sært.. gjerne med bibelsk eller norrønt opphav..Noen tips???

Vet ikke om det er gutt eller jente, altså.. men det er så gøy å pønske ut navn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Føler at det mangler litt på siste bokstaven liksom... Sånn at man vil lure på om det er en trykk feil, og at det skal st Eirik istede for Eiril...

Men dette er jo noe dere må avgjøre, men tenk litt på at barnet deres skal ha navnet hele livet, det skal fungere like godt på en 2 åring, 18 åring, 40 åring og 80 åring.. :)

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg synes eiril er kjempe fint. Uvanlig og fint. jeg kjenner er som heter det så jeg er jo vandt til det navnet...

Skrevet

Eiril har jeg aldri hørt før, og min første tanke var om det var til gutt eller jente. Kanskje litt vel spesielt etter min smak, men det er da heller ikke mitt barn det er snakk om. Eirin er jo også et fint navn som er LITT mer vanlig..

Skrevet

Vokst opp med ei som heter det. Har aldri tenkt på navnet som spesielt eller särt, men i dag heter vel ikke mange det så i dag skiller det seg litt ut. Men det er vel bare moro eller?

Höres ikke ut som guttenavn (synes jeg) !

Skrevet

synes det er et kjempe fint navn,men det er som du sier et unisex navn;)

Skrevet

Jeg kjente en gang ei jente som het det så for meg er det definitivt et (fint og koselig) jentenavn! ;)

Skrevet

Jeg og tenker jentenavn umiddelbart.. det gjør jeg også på Eir- selv om det er unisex-navn..kan ha noe med at jeg aldri har hørt det navnet på en gutt før..

Ser noen synes det mangler noe på slutten, kan forveksles med K- så man tror Eirik..Man kan jo skrive Eirild med D, men som pedagog er jeg ikke så glad i stumme lyder i navn, for det kan være vanskelig for barna å forstå hvorfor bokstaven er der når den ikke høres i uttalen..og i mine øyne passer ikke det med D på slutten..

Veldig vanskelig med navn altså.. liker navnet veldig godt- men vil jeg gjøre det om ti, tyve år?? Og vil ungen like det selv? Vi har Ylva, Vilje og Vilja på lista også da på jentelappen..Tror jeg må gå å "smake" litt på navnet en stund jeg..

Skrevet

Nydelig og spesielt, uten å bli oversært. Definitivt jentenavn!

Skrevet

Jeg tenkte i alle fall kun jente når jeg hørte navnet Eiril.

Jeg synes det er kjempefint jeg :o)

Skrevet

Kjempefint!

Kjenner en som heter det, men hun staver det med to l'er: Eirill. Det syns jeg er finest.

Ellers er jo Eirin også fint, .

Lykke til med navnevalg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...