Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får oktober barn nå og lurer egentlig på om jeg bør bruke ullbody nå mot vinteren eller går det greit uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint uten=) Men kan være greit å ha en eller to ullbodyer tilgjengelig om det skulle være kalde dager. Ingenting tilsier at du MÅ bruke ull selv om det e vinter.

Skrevet

Du må selvfølgelig ikke ha ull på babyen :o)

Men det er nok det beste alternativet når en er ute.

Skrevet

jeg ska hvertfall bruke det på natta ilag med ullpysj:O)veldig greit om baby skulle gulpe på seg uten at man merker det,så blir den ikke kald:o)

Skrevet

Jeg tenker at det er viktigere med ull på barn som er i aktivitet enn på en baby. Det unike med ull er jo at den ikke blir kald selvom den blir våt. Små babyer ligger så godt pakket inn likevel, så det er ikke noe stress. Jeg har likevel kjøpt et sett i ull jeg da, just in case liksom.

Skrevet

Det som er lurt med ull om vinteren er at om ungen plutselig blir varm og svett, så transporterer ull fuktighet mye bedre enn bomull. Det vil si at i vintervær blir en svett unge i bomull mye kaldere enn en svett unge i ull, fordi ull holder på varmen uansett, det gjør ikke bomull...

Men du Må selvsagt ingenting. Jeg tror en mamma fort blir kjent med sitt eget barn og temperaturen. Jeg har en kald, og en varm unge, men den varme ungen er det aller viktigst å ha på ull, fordi han blir fryktelig kald når svetten blir kjølt ned av kald luft. Hun andre pakker jeg inn i ull for at hun skal holde seg varm... Men om du har dårlig erfaring med ull, så er det ingen regler som sier at du må bruke det...

 

Men ull-lue kan være lurt, det er nemlig der all varmen fyker ut, og da tar du vare på varmen om vinteren... hmmm

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...