Mam&Ama Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Var på ultralyd forrige uke. Som førstegangfødene hadde jeg vel litt høye forventninger.. Følte meg egentlig bare usynlig da en jordmor og en lege satt siden av meg og pratet seg i mellom og ikke informerte meg om noen ting.. måtte spørre hvor hodet var (jeg så det men prøvde å hinte til at litt info hadde vært koselig) og det eneste de sa var at jeg må komme tilbake om 3 uker siden jeg mest sannsynlig er 15 eller 16 uker på vei og ikke 19.. De kunne da ikke sette en termin. De strevde veldig med å få flytta på ungen og virka ganske irriterte da junior ikke ville flytte på seg.. Syns selvfølgelig det å se lille gullet vårt på skjermen var fantastisk, men ble veldig skuffa over at jordmord og lege ikke svarte på mine spørsmål og ikke fortalte meg noen ting om hva de så osv.. jeg stilte flere spørsmål og de overså meg bare.. sambo var bare sjokkert da vi gikk ut derfra..
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Dette er jo ikkje sånn som det skal være, da! Dette syns æ va veldig unødvendig oppførsel av jordmora og legen! Syns du skal fortelle dette til din fastlege, selv om det ikkje nødvendigvis er noe h*n kan gjøre..... Du kan også ringe til der du var på ultralyd å klage. Lykke til=))
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Får jeg spørre hvor du tok denne ultralyden?
trollemor med hybelboer Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Uff, det hørtes ikke noe koselig ut, håper du får en annen jordmor når du kommer tilbake om 3 uker, så du kan få en mere positiv opplevelse.. for slik skal det ikke være
temi & keli Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Det hørtes VELDIG ut som de ordinære ul'ene jeg har fått på Ahus.. (bortsett fra at det bare har vært jordmor der, ikke lege..) Håper du får andre folk til å ta screeningen neste gang du skal inn ;o)
Fløffy Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Sier som de andre - håper du får en bedre opplevelse neste gang! Bare pass på å ikke spørre om kjønn med det første, for da er det noen som blir sure ("er de ikke opptatt av om ungen er frisk eller ikke før de vil vite hvilken farge de skal male rommet") Uansett burde de ikke bli sure, men det kan alltids hjelpe. Lykke til masse neste gang!!!!!!!!!!!!!!
Smellt P. Tjukka Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Vi hadde samme opplevelse på UL med første mann ! Da va det jordmorstudent og jordmor som snakket sammen og brukte latinske faguttrykk ( som jeg heldigvis forstod -er sykepl.) Men sambo satt som ett spørsmålstegn . Denne gangen var opplevelsen en helt annen ! Jordmor tok god tid , og forklarte og lo litt med oss ... et fint minne ;-) Tror alt har å si på hvem du møter og hvilket humør de er i !
miss_chica Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 du var ikke tilfeldigvis på ullevål? jeg hadde en sånn håpløs kjærring når jeg var der og måtte komme tilbake fordi jeg var der for tidlig. hun likte ikke oss i det hele tatt, og heller ikke at samboeren min ikke var norsk. jeg ringte ullevål og snakket med sjefen over den avdelingen der, og sa at jeg absolutt ikke ville til henne igjen fordi hun var helt ufyslig. så bare ring og fortell hva som skjedde og at du absolutt ikke vil til henne en gang til.
Mam&Ama Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2007 var på ullevaal ja.. 2 oktober! husker ikke navnet på henne da.. skal prøve å ringe tusen takk for svar alle sammen! satser på at det går bedre 24 oktober:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå