Gå til innhold

Hjelp! Trenger tips till legging!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 mnd, og frem til nå har leggingen vært som en drøm.

Jeg har ammet han i søvn, og lagt han over i sengen sin.

Men i det siste har dette funket dårlig.

Jeg ammer han, men plutselig begynner han å skrike.

Han vil ikke ha pupp, tar ikke smukk, og det ender med at jeg må gå han i søvn.

Dette tar fort 30 minutter+, og når han veier 5kg, blir jeg fort sliten.

Jeg er alene om ansvaret for han, så jeg har ingen som kan ta over for meg heller.

Det virker ikke som han har vondt noen plass, og ellers på dagen er han blid som ei sol.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre anderledes?

Setter pris på alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klasisk musikk funket for frøkna mi :) tro det eller ei, men det stimulerer jo også hjernen dems så det er faktisk anbefalt. går jo ann og prøve

Skrevet

Hei! Jeg har også strevet i perioder med mine to barn. Når lillemor som nå er 2,5 mnd skriker og ikke vil ha pupp er hun rett og slett overtrøtt har jeg funnet ut. Det er ikke alltid lett å se på henne men når tror jeg jeg har begynt å skjønne signalene hennes. Prøver derfor å legge henne senest 20, helst 19 selv om hun ser våken ut. Det er enklere og løpe inn og ut noen ganger og gi henne smukken når hun småklager enn å høre på skrikingen når hun er stup trøtt.

Kanskje gutten din er mer sliten nå ved 3 mnder. de er jo mer aktive og opplever mere når de vokser til. Vet ikke når du legger han, men du kan jo legge han litt tidligere.

Håper du får han til å ta smukken. Den har vært en utrolig hjelp for meg og mine barn. Et tips er å gi en smukk som er beregnet for litt større barn. De faller ikke så lett ut.

Vi måtte forøvrig jobbe en stud for å få henne til å skjønne dette med smukk, men når går det bra.

Du kan eventuelt introdusere koseklut - ta en myk gulpeklut eller noe liknende og ha liggende i senga. Dytt den litt inntil kinnet hans når han legger seg. Mange liker å ha kinnet inntil noe når de skal sove.

Lykke til!

Skrevet

Mini sovnet mye lettere etter at han fikk en klut å kose med. Han er også tre mnd. Han får kluten inntill kinnet, også tar han den selv etterhvert og koser masse med den. Kan jo være verdt et forsøk:)

Skrevet

Jeg pleier å legge gutten min på 3 mnd før han blir overtrøtt. Så ligger han der med kosekluten sin og pludrer litt for seg selv. Synger så en nattasang for han. Når han er supertrøtt tar han smokken, er han ikke trøtt spytter han den bare ut... Da ligger han med ansiktet vendt mot kosekluten og sutter i vei og jeg går ut av rommet. Han elsker å ha noe inntil ansiktet og kosekluten er god og myk....

Ser du har fått en del tips allerede, så bare prøv deg fram og se hva som funker for deg og gutten din!

Skrevet

Sånn var min også, og jeg skjønte at han bare ville bli lagt i fred med ynglingsteppet sitt over seg... Han sovnet på et blunk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...