Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Noen som har opplevd samme sak? Kjennes nesten ut som jeg hyperventilerer,og pulsen bare går i taket...
Sunniva78 har to små Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Hjertebank er veldig vanlig, og ikke noe farlig. Man kan ofte bli litt tungpust samtidig, og pulsen dunker som bare det! Men om det er virkelig ekkelt å puste bør du nevne det til lege eller jordmor neste gang, jeg vet ikke om det kan ha noe med blodtrykket å gjøre..?
nr.4 på vei Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Hei... Jeg har dette problemet selv. Ble sendt på sykehuset på fredag. Klarer ikke å puste ordentlig. Det ble det tatt masse blodprøver og de trodde at jeg kunne hatt en blodpropp i den ene lunga. Litt skremmende, men jeg har vært slik i tre uker, men den siste uka har det bare blitt verre. Jeg er sikker på at det bare er stress og at jeg ikke klarer å slappe av. Har en på 4 år hjemme, og med ny jobb og mye å gjøre føler jeg at jeg ikke strekker til verken hjemme eller på jobb. Så da sier kroppen i fra at jeg må ta det mere med ro. Er sykemeldt en uke nå, og er allerede bedre. Bare tanken på at jeg skal slappe av gjør at jeg puster bedre. Det er veldig slitsomt å hyperventilere, og når jeg har holdt på slik så fører det til at jeg får skikkelig hodepine. Da orker jeg jo ingenting. Så nå skal jeg bare tenke på helsa en ukes tid, og lære meg til å slappe av. Og at ikke alt trenger å gå etter klokka. Husk å pass på deg selv, det er ingen andre som gjøre det vet du.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 ta det opp med legen og eventuelt be om en kort sykmelding. Det høres ut som om du trenger ta livet litt mer med ro:) Kroppen din gir beskjed når den trenger det, og det høres ut som om den prøver å si deg noe...
Minnie Mom Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har høy hvilepuls og hjertebank av og til, føles ut som hjertet banker utenpå brystkassa. Men jeg hyperventilerer ikke, er nok bare naturlig siden hjertet banker for to. Men hvis du hyperventilerer i tillegg, er det jo ikke bra. Ville tatt en prat med legen tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå