Gå til innhold

Noen som har barn med atopisk eksem/barneeksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos hudlege med vesla på 17 mnd i dag,og fikk påvist det.

Fikk tips til kremer og div til å smøre henne med.

Men fikk beskjed om å ikke bruke ull innerst mot kroppen,og jeg som er ull-fantast;-)

Vil jo gjerne hun skal være god og varm,og syns ikke bomull er det store når det blir minus ute.

Hva gjør dere andre?

Og hva smører dere med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte ullklær på cubus som er en blanding av ull og bomull(bomull innerst og ull ytterst). Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med dette undertøyet...og gutten min er god og varm!

Skrevet

har atopisk eksem selv, og a-crem er kjempebra=)

+++de kremmene med hydrokortison (eller hva det heter) som fåes på resept av legen.... er jo forskjellige styrker på de da, men forsvinner etter 3-4 dager på meg med de... kommer selvfølgelig ann¨på styrken av utbruddet.

Skrevet

Bruker Mildisol som er en veldig mild kortisonkrem på de verste utbruddene hennes,og den virker.Men skulle smøre henne inn to ggr minimum pr dag med en god bodylotion.Fikk også resept på noen andre kremer.

Men han mente Spenol/Helosan var grei bodylotion da....

Skrevet

Har atopisk eksem selv og bruker KUN ull om vinteren :) fått beskjed av legen min om at det er veldig forskjellig fra perosn til person.

Mitt eksem blir ikke værre av ulla hvertfall.

Smører med aderma exomega og bruker eucerin dusjolje på våt hud morgen og kveld.

Skrevet

Er sikkert mange forskjellige kremmer=)

kan jo bruke den a-crem til fuktighets krem... Står tom på den at er bra for atopisk=) må innrømme at er ikke flink til å smørre utenom utbruddene, dså bruker nesten bare kremmene fra legen =P

forressten så har jeg alltid BARE kunnet gå med bomull, men det går jo fint det da!=)

Skrevet

Vi har brukt tynt ullundertøy de siste ukene,og har ikke merket noen forverring.Men håper bare ikke det er ubehagelig for henne,sånn at det klør ekstra.Virker ikke plaget hvertfall.

Skrevet

Jeg merker forverring selv hvis jeg bruker bomull e.l. fikk et sett med kari traa super undertøy og så ikke ut etterpå, hadde åpne sår over hele kroppen :-S (dette er hvis jeg er på skitur o.l. selvfølgelig)

Bare prøv dere frem dere :) å husk å smøre med olje og bodylotion hver dag, kortison skal man helst bruke minst mulig av så det er greit å holde utbruddene under kontroll ved å smøre mest mulig.

Men har dere fått testet om hun reagerer på noen matsorter og sånn?

Skrevet

unngår så godt jeg kan at de skal få utbrudd så smører svært sjelden. her går de med bomull om vinteren

Skrevet

Nei,ikke blitt testet for det.Men har fått beskjed om å holde øye med forverringer og hva hun da evt har spist.Men har ikke lagt merke til noe spesielt der,vi har ganske begrenset sortiment av mat,kresen mann ;-) Det går i det samme stort sett,samme type pålegg og middager.Og ikke merket forskjell på at hun ikke tåler noe spesielt.

Skrevet

Jeg kjøpte Ceridal til meg og min datter i vinter som var. Først og fremst til å smøre i kinnene våres når vi var ute i kulden, men siden har vi brukt det. Ypperlig for meg som er atopiker. Min datter har heldigvis bedre hud enn meg. Jenten vår har litt i ansiktet, mens jeg har på hele kroppen. Smører med en gang jeg begynner bli tørr, så klarer jeg holde det bra uten altfor mye kortisonkremer. Jenten vår har heldigvis ikke fått så mye enda....

Jeg klødde fryktelig av ull rett på kroppen som liten, men nå går det sånn noen lunde ok. Reflex selger også ullklær med bomull innerst....

Skrevet

Jeg har 3 barn med atopisk eksem, men hu minste på 19 mnd er sterk rammet, hun fikk melk og mat allergi itillegg...

Jeg bruker vanlig bomulls body og smører med kortison salver når hun trenger det, eller smører jeg henne med krem som er laget fra døde havet.

Den har funket veldig bra på henne....

www.amoraz.no

Skrevet

Skal sjekkes ut! Takk;-)

Leste at homøopatmedisiner kunne virke også,vet du noe om det?

Skrevet

Nei har ikke prøvd det, men det virker ulik fra person til person..

Skrevet

Ok.

Må man være forhandler for å kunne handle fra nettsiden du la link til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...