Jippi74 Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Vi har nå prøvd å bli gravid i 18 måneder. Vi har et barn fra før, og i tillegg har vi mistet 2. Alle de tre andre gangene ble vi raskt gravide, men nå sliter vi altså. Etter konsultasjon og UL(der alt så bra ut) hos lege, ble vi enige om at jeg skal teste eggløsning i 3 måneder før vi evt gjør andre tiltak. Men nå er jeg kommet nesten gjennom hele syklusen og ikke hatt eggløsning. Noen som har erfaring med at eggløsningen "forsvinner", når jeg jo helt klart ikke har hatt noe problem med dette tidligere? Har jeg misforstått helt, trodde det var slik at når en har menstruasjon, så er det fordi egg har løsnet og gått ned i livmoren, men ikke blitt befruktet på veien....???
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 er i akkurat samme situasjon som deg ang el... har hatt el hver mnd trodde jeg fordi jeg har brukt FF, men denne mnd begynte jeg å teste etter el åp dag 11 med el tester, og idag er jeg på dag 22 og har enda ikke hatt el, testenen har iallefall vært negative.... dro derfor til legen igår for å ta blodprøve for å iallefall få vite ordentlig på om jeg har hatt el eller ikke... har også hatt el på dag 14-15 forresten... har ei datter på 2.5 og mistet i MA i uke 11 og SA i uke 4+5 så har jo hatt el jeg ogs¨å.. hmmm...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Selv omk du har hatt EL før så kan ting forandre seg, så det kan være du ikke har eggløsning lengre. Da er det ikke rart du ikke blir gravid. Selv om du får mensen så trenger du ikke ha hatt EL. Jeg vil råde deg til å oppsøke legen igjen dersom du ikke finner EL neste mnd heller. Da kan du få noe som heter pergotime. Lykke til
Jelly Belly Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Anbefaler deg og heller tempe enn å teste med el tester!! Selv om du tester hver eneste dag kan du likevel bomma på eggløsningen. Noe som igjen bare gir masse unødvendige bekymringer.. Vet om mange som har testet og ikke funnet el, men likevel blitt gravide på samme syklus!! Jeg testet el en hel syklus uten og finne den! Dro til lege på dag 21 og tok blodprøve og jeg hadde hatt el jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå