Gå til innhold

Berlinerpoplene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om serien? Er den som dere har forestilt dere når dere har lest bøkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt...

Blir aldri det samme når man har lest bøker synes jeg.

Kommer ikke til å se resten av serien nei...

Skrevet

det virker interessent, har ikke lest bøkerne. Men må si jeg er nyskjerrig på serien.

Skrevet

Serien er helt sikkert ikke dårlig altså, men blir bare helt feil når man har lest bøkene...

Skrevet

Skuffende at de snakker bokmål på en gård i trøndelag. Gjør ikke serien helt troverdig. Foreløbig så er den tro mot bøkene synes jeg. Ikke så bra som kritikkene i frokosttv i dag morrest skulle tilsi.

Skrevet

Kjenner jeg er litt blandet. Filmen kan jo aldri måle seg med boka og sånn er det bare. Synes Tor og faren var ganske bra. Litt mer usikker på hva jeg synes om Erlend og Krumme. De er favorittene mine i boka og tror jeg må se litt mer av serien for å gjøre meg opp en mening om dem i serien.

Skal i hvertfall se neste gang :-)

Skrevet

Enig med deg Tuxie...

Far og tor var greie i forhold til figurene i boka, men ble skuffet over Erlend og Krumme ja...

Velger å beholde bildene i hodet mitt jeg:-)

Skrevet

Jeg skjønner at dere som har lest bøkerne fra før av har dennet dere bilder i hode av de forskjellige rollefigurene. Da blir det vell sikker feil for dere når noen dukker opp som ikke ligner i det hele tatt. Jeg er synest at de godt kunner snakket trøndersk.....

Skrevet

Helt greit. Syntes det var ganske likt som min opplevelse av boka. Men gleder meg til å se Erlend i mere slag. Til nå har han vært litt utafor, men det kommer seg vel, etterhvert... Det gjorde jo det i boka og... Akkurat ferdig å lese eremittkrepsene...må vel få tak i siste. Ble jo jammen spennende!

Skrevet

Fikk ikke sett det (:(. kommer det i reprise?

Skrevet

Syns den virker bra jeg. Men det er alltid vanskelig å se filmatiseringer av bøker som man har likt veldig godt. Og jeg er kjempeglad for at søringene i serien ikke prøver seg på trøndersk! Det hadde blitt helt feil!!

Skrevet

Synes det deilige med bøkene var personskildringene og miljøet - nesten så man visste hvordan det lukta på kjøkkenet på gården ...og det mister man jo når det er TV.

For selve handlinga er jo ikke akkurat breath-taking.... Så jeg var forberedt på at det ikke ville bli 10 poeng for min del.

Syns forøvrig erlend og krumme var de som passa BEST med min forestilling, og så faren.

Skrevet

Jeg likte episoden godt. Merket at jeg ble litt sånn klamt flau over når de forskjellige sosialiserer. Torunn og pappaen, f.eks.

Er nesten blitt vandt med Erlend allerede. Det var ham jeg var mest redd for å ikke like. (pga. bildene jeg allerede hadde i hodet) Litt rart med Margidos dialekt som er forskjellig fra de andres, men det kan jeg leve med:-)

Jeg hulket og gråt noe alldeles FORFERDELIG da helikopteret skremte grisepurka. Min sambo ble helt skrekkslagen og kom styrtende til. Disse hormonene...

Skrevet

Eg har ikke lest boka, og blei ganske overaska..synest den var grei nokk eg da! til og vere norsk lissom..søt serie=) skal prøve og få med meg resten ja...

Skrevet

Syns faktisk den første episoden var bra jeg : Men ja, litt skufffet over at de ikke snakker trøndersk :)

Og i mitt hode skal Erlend være MER HOMO!!! Hehe... Altså kjempefemi og gjøre masse sprell ;) Men det kommer vel sikkert :)

Skrevet

Hørte Ann B Ragde sa i et intervju at grunnen til at skuespillerne snakker bokmål er at de rett og slett ikke klarte å snakke trøndersk. Ble for dumt om hele trøndelag skulle sitte å le seg skakke i alvorlige scener fordi skuespillerne ikke greitde å virke troverdige på trøndersk. - Det hørtes fornuftig ut! :)

Synes Øigarden gjorde en super Erlend - men dansken kunne vært mer macho - mindre og rundere :)

Ellers syns jeg serien har vært veldig tro mot boka! Blir spennende å se fortsettelsen

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII jeg glemte hele episoden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg som hadde gledet meg sånn til å se den!!!!!

Vil ha reprise!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...