Gå til innhold

Hva er AMMESKJOLD og ALBUESKJELL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammeskjold, er det bare felles betegnelsen på sånne "dingser" en putter på bryst vorten så babyen kan suge gjennom, eller er det noe lignende, bare at det er et spesielt merke?

Albueskjell har jeg ALDRI hørt om??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammeskjold er felles benevnelse på sånne som babyen kan suge igjennom.

Albueskjell er sånne spisse skjell som du finner ved sjøen. Enkle å plukke, og helt gratis om du plukker de selv, koker de før bruk. Evnt. så kan de kjøpes for 70,- på apoteket for to... Hehe.. God butikk for apoteket det.

De brukes mot sprukne såre brystvorter, og er fine å ha litt salve inne, så er det bare å legge de over brystvortene, inni bhen. :)

Skrevet

Albueskjell er faktisk en snegel som lever i fjæra (ser litt ut som en albue). Disse brukes som skjold for brystvortene, gjerne under BHen (hvis jeg har skjønt rett:).

Skrevet

Haha, tusen takk for svar:-)

Artig det med albueskjell...!

Skrevet

på barselpoliklinikken fikk jeg beskjed om å ikke bruke salve når man har på skjell. det er fordi det blir fuktig av melk og sånt inne i skjellene og det blir det bakterier av. helst skal sprukne og såre brystvorter ha luft. man skal bruke de uten noe som helst. de lindrer veldig godt når man har ødelagte brystvorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...