Gå til innhold

ALTFOR MANGEN DUMME INNLEGG !!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt utrolig at noen kan være foreldre, når dem oppfører seg som unger !!!! herregud ass.. *irritert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda verre med foreldre som ikke kan skrive. Hvordan skal de liksom kunne hjelpe ungene frem i samfunnet?

Skrevet

He he he................*signerer*

Skrevet

Altfor mangen skrivefeil ja... :-)

Skrevet

mener dere HI eller ?? hmmm usikker nå..

Skrevet

eller kanskje vi mente deg ??

Skrevet

eller kanskje deg over meg...

Skrevet

oh my god....i mangel på noe bedre å komme med, strør vi mengder av salt i rettskrivings-såret! Så usaklig!

Det er kanskje endel "rare" innlegg her, men prøv å overse dem hvis du irriterer deg grønn over de..

Skrevet

Døh, kjære frustrerte frøken... Dette har jeg holdt på med lenge nå, og det har ingenting med mangel på argumenter å gjøre. Jeg har vel sjelden eller aldri sluppet opp for noen (her inne). Jeg får faktisk litt vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker som ikke kan stave. Forfallet av skriftspråket vårt skremmer meg, jeg har tross alt jobbet i skolen og syns det er viktig at folk kan skrive og lese. Ikke minst er det viktig at foreldre kan det, som skal hjelpe ungene sine med leksene! Jeg har én ting å si når det gjelder rettskriving: Skjerpings. For faen.

Skrevet

Javel? Synest likevel det er tåpelig å "irettesette" folk og fe på denne måten....Ja, det er viktig å ta vare på skriftspråket, men tenk deg da..rent hypotetisk; at denne hovedinleggeren hadde dysleksi. Ville ikke det vært litt dumt for deg da, som tross alt har jobbet i skolen, å henge ut en usikker sjel på denne måten?

Hmmm.

Skrevet

Folk har slengt dysleksiunnskyldningen i trynet mitt altfor mange ganger til at jeg gidder å tro på den, men de jeg VET jar dysleksi, holder jeg rettepennen min unna. Eller, det vil si, hvis jeg føler for å rette på dem, gjør jeg det på en høflig måte, og så får de si hva de vil til det.

Å skrive "mangen" er dialekt, og har ingenting med dysleksi å gjøre. Og nei, det er ikke tåpelig å irettesette folk på denne måten. Det er det vi gjør i skolen. Mener du ikke at folk skal lære? Vi sier det selvsagt på en helt annen måte til barn, men frekke, sure voksne (som HI her) får da sannelig tåle å få samme type svar tilbake. Er du ikke enig?

Skrevet

Linje 2: HAR dysleksi. ;-)

Skrevet

Jo, på en måte er jeg enig. Samtidig vet jeg, i alle fall for min egen del, at fingrene av og til farer over tastaturet i vildensky, og jammen så leser jeg ikke alltid gjennom det jeg skriver heller, da kan nok rimelig mange skrivefeil dukke opp.

Henger meg ikke spesielt opp i sånne ting, konsentrerer meg heller om innholdet....

Skrevet

HI her.....

*mangen* er forresten dialekten min :-) herregud, skaal man for enhver tid passe på at det ikke er noen srivefeil i det hele tatt ? ikke alle er lærere her da..

LOL !!

Skrevet

MENTE: TIL IKKE FOR.. UFF OG UFF..

Skrevet

Selv om ikke alle er lærere så vil jeg si det er viktig å kunne språket sitt jeg ! Å kunne lese, så vel som å kunne skrive korrekt norsk

Skrevet

HALLOOO VÅKN OPP !!! dette er dib.. ikke norsk eksamen.. herregud at det går an å være såååååå teit...

Skrevet

Enda "teitere" å gjemme seg bak Anonym- knappen...

Skrevet

Hehe... Det var jo det jeg sa, "mangen" var dialekt! Jeg konsentrerer meg om innholdet jeg også, når det er verdt å konsentrere seg om. I dette tilfellet var det ikke verdt det. Så da begynte jeg istedet med den andre yndlingsbeskjeftigelsen min - pirking. ;-)

Skrevet

jeg hadde ett innlegg ang skriveleifer for en tid tilbake siden. jeg syns det er usmakelig å irettesette voksne menneskers skrivemåte, så sant innlegget ikke inneholder usakligheter som dette innlegget gjør. da er det fritt frem..

jeg skriver som en gris til tider, enda mer grisete blir det om jeg er en smule engasjert. da faller argumentene i debatten bort om noen skal sitte og påpeke hver eneste skirvefeil innlegget jeg skriver inneholder.

det er også mange som har dysleksi, men som ikke har behov for å proklamere det til hele dib-verdenen. og nei, det skal ikke være en unnskyldning for gud og enhvermann.

det skal også være sagt at måten jeg formulerer meg her inne overhodet ikke stemmer overens med måten jeg formulerer meg pr. skriftmål i rl.

vi sitter på ett internett-forum jenter (og gutter), vi sitter ikke på en forelesnings-sal.

Skrevet

Å kunne uttrykke seg noenlunde korrekt er en vesentlig del av kommunikasjonshandlingen, ellers står mediet i veien for budskapet. Dessuten er det mange som bør tas på generelt grunnlag.

Skrevet

tildels enig. men jeg mener fortsatt om man har problemer med å forstå debatanten, kan man istedenfor å drite ut "in public" sende en p.m. det vil si om problemet er så overskyggende at innlegget ikke er leselig.

skal ærlig innrømme at jeg sliter litt når jeg ser mange dialekt-formuleringer her inne jeg også (som azzå og lizzåm) fjeg får litt frysepels, men det ødelegger ikke dagen min for å si det slik.

Skrevet

HI skrev mangen istedenfor mange - og dette utløste en språkdebatt fra Helvete. Det er da ingen problem å skrive dialekt! Ellers er jeg heeeeelt enig med kranglaragna

Skrevet

Beklager - men når man starter en debatt som HI gjør her, må man forvente å få kastet dritt tilbake. Utsagn som "Jeg håper dere ikke har barn", samtidig som man selv viser frem at man ikke er godt møblert er en god grunn til å "ta" folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...