Gå til innhold

Julebord og sånn


ozgirl

Anbefalte innlegg

 

Begynner dere å bli klar for julebord sesongen? Har dere vært mye ute, ikke nødvendigvis bare på fylla, men kafe o.l også?

Hørres kanskje litt hønemor ut,for jeg har jo hatt barnevakt til tider, men har ikke overnattet borte fra henne..føler ikke helt for det ennå jeg!

Synes liksom morgenen er en av de herlige stundene med kos og prating.

 

Andre som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne tenkt meg en luftetur jeg, men er utelukket for veslemor nekter fortsatt å ta flaske... :-( Var ute da hun var rundt 2 mnd jeg, for da var ikke flaska noe problem. Prøver nesten hver kveld, i dag drakk hun mme som bare det - men av skje.... Kan ikke være så lenge borte da ;-) Heldigvis sover hun som regel lenge om natta.

 

Synes du bør gjøre det du føler for sjøl. Ikke gjør noe du ikke er klar for eller har ordentlig lyst til.... Da gutten min, som nå er 4 år, sov borte for første gang, dro jeg til mine foreldre og sov der sammen med dem etter jeg hadde vært på fest. Han fikk flaske om natta, men jeg synes det var ok å gjøre det sånn den første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette kommer helt ann på hva som passer for deg og barnet ditt. Med første barnet mitt, jenta mi som nå er 4,5 år gammel overnattet hun hos farmoren sin første gang når hun var 5 mnd, og da en hel helg selvom jeg ammet. Da fikk hun flaske den helgen og jeg pumpet meg for ikke å miste melken. Det gikk som en drøm og var ingen problemer med d. Denne gangen, med veslegutt på 4 mnd tror jeg ikke jeg ville gjordt d, for han er litt mer krevende og ikke så veldig gla i flaske. Selvom jeg merker at jeg godt kunne trenge en kveld ute for å si d slik. Men d går jo ann å gå ut og ha barnevakt hjemme hos deg selv, og slik får du med deg morgenen alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ihvertfall jeg hønemor, hehe.. Har kun vært borte fra vesla når jeg har vært hos lege/frisør. Men da har pappa vært med, å trilla på ho.

Vet ikke om hun tar flaske, da hun kun ammes, og sover ikke lenge på natta, max 3 timer.

Men det som er så vanskelig, er at hun er så utrolig skeptisk til fremmede- hylgriner hvis andre enn mamma og pappa skal holde, og blir livredd hvis andre kommer å prater til ho :-o

HS sa hun var veldig tidlig med dette, men så helt tydelig at hun var redd.. Så, annen barnevakt enn pappa er nok utelukket. Men han stoler jeg fullt og helt på da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt barnevakt hjemme og hun har overnattet med mormoren sin. Selv om jeg har vært ute et par ganger ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å hive meg med på alt julebordmaset i år.. Et romjulsslabberas får holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...